Zaletą usług w modelu Cloud Computing jest wzrost dostępności zaawansowanych technologii. Przykładem może być uniwersalny silnik behawioralny, który pozwoli witrynom internetowym na dostosowanie treści do rzeczywistych zainteresowań indywidualnych użytkowników.
Silnik behawioralny to narzędzie, które analizuje zachowania i preferencje użytkowników w celu określenia ich zainteresowań. Ze względu na konieczność analizowania bardzo dużych ilości danych dotychczas na jego zastosowanie pozwolić mogli sobie tylko najwięksi wydawcy.
Wraz ze wzrostem ilości dostępnych informacji, czemu sprzyja rozwój sieci Internet, coraz większe znaczenie ma odpowiednie kierowanie treści. Wiedzą o tym sieci reklamowe, które aby podnieść skuteczność kampanii starają się dostosować treść do zainteresowań użytkownika.
„Precyzyjne kierowanie reklam to rozwiązanie korzystne zarówno dla wydawców treści, jak również jej odbiorców. Potencjalnie interesujące treści reklamowe są dla użytkowników mniej irytujące oraz mają wyższą konwersję.” – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies Sp. z o.o.
Zastosowanie precyzyjnego kierowania treści pozwala istotnie podnieść przychody z emisji reklam. Analiza kampanii realizowanych przez polskie sieci reklamowe wskazuje, iż kreacje emitowane przy użyciu kanałów tematycznych mają do 300% wyższą stawką CPM (Cost Per Mille, tysiąc wyświetleń) niż ma to miejsce w przypadku kampanii RON (Run On Network, w ramach całej sieci reklamowej).
Aktualnie prowadzone są zaawansowane testy systemu w kilku dużych serwisach internetowych. Do komercyjnych zastosowań silnik behawioralny zostanie udostępniony w styczniu 2012 roku. Więcej informacji o projekcie i ofercie handlowej niebawem ukaże się na www.behavioralengine.com.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz