Strony

czwartek, 16 lutego 2012

Aduma - zapowiedź debiutu

Aduma jest spółką działającą w dynamicznie rozwijającej się branży technologii interaktywnych (reagujących na ruch) i dotykowych (reagujących na dotyk). Oferowane przez Spółkę rozwiązania znajdują zastosowanie w rozrywce, edukacji oraz, przede wszystkim, w reklamie i handlu. Dzięki wykorzystaniu produktów takich, jak interaktywne podłogi, ściany, stoły, witryny czy hologramy Aduma nadaje nowy wymiar komunikacji z odbiorcami pod względem formy, siły przekazu i skuteczności.


Ponadto Aduma jest operatorem jednej z pierwszych na świecie stałych sieci do reklamy interaktywnej, która zlokalizowana jest w najpopularniejszych multipleksach sieci Multikino, a obecnie poszerza się o galerie handlowe.
Aduma działalność operacyjną rozpoczęła w czerwcu 2010 roku. Mimo tak krótkiej obecności na rynku, Spółka zrealizowała już kilkadziesiąt projektów dla najważniejszych firm z branż telekomunikacyjnej, odzieżowej, samochodowej, spożywczej, informatycznej i innych.
Wśród przewag konkurencyjnych Adumy najważniejsze to:
1. Zaplecze technologiczne i know-how – w opinii Emitenta, Aduma oferuje unikalne na rynku produkty i usługi bazujące na własnych rozwiązaniach.
2. Elastyczność - własne rozwiązania oraz doświadczony zespół pozwalają Spółce na realizację nawet najbardziej zaawansowanych wizji klientów.
3. Doświadczenie - mimo krótkiej obecności na rynku Aduma zrealizowała już kilkadziesiąt dużych projektów oraz zdobyła bazę klientów, wśród których znajdują się zarówno znane polskie firmy (m.in. LOT, Grupa Żywiec, Polkomtel), jak i największe koncerny międzynarodowe takie jak Nike czy Nestle.
4. Badania i rozwój - zebrane doświadczenie pozwala Spółce już obecnie rozwijać nowe zastosowania technologii interaktywnych i dotykowych, które w przyszłości trafią do jej oferty.

W dniach 16.06.2011 r. – 03.08.2011 r. została przeprowadzona oferta prywatna akcji serii B. Przedmiotem oferty były nowo wyemitowane akcje. Celem oferty było pozyskanie kapitału na rozwój Spółki. Cena Akcji została ustalona na takim samym poziomie dla wszystkich inwestorów i wynosiła 12 zł za akcję. W ofercie prywatnej oferowane było 200.000 akcji serii B. Propozycję nabycia akcji skierowano do 78 podmiotów. Umowy objęcia akcji zostały podpisane z 8 inwestorami.
Umowy objęcia akcji zostały podpisane w dniach 01.08.2011 r. – 03.08.2011 r. W wyniku realizacji oferty nowi inwestorzy objęli 197.917 akcji, dzięki czemu Spółka pozyskała kapitał w wysokości 2 375 tys. zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na:
1. Zwiększenie sprzedaży rozwiązań pudełkowych oraz systemów dla punktów sprzedaży
2. Rozwój sieci nośników interaktywnych Aduma Interactive Network w sieciach kin oraz galeriach handlowych.
3. Rozwój biznesu eventowego poprzez pozyskanie większych kontraktów.

Na podstawie uchwały Zarządu Spółki w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w ramach kapitału docelowego z dnia 18 października 2011 r. została przeprowadzona emisja akcji serii C. Wyemitowanie akcji serii C nastąpiło w ramach opracowanego przez Zarząd Spółki Programu Akcji Pracowniczych. Celem tego programu ma być utrzymanie doświadczonych pracowników i współpracowników oraz wprowadzenie efektywnego narzędzia motywacyjnego. Program Akcji Pracowniczych ma być realizowany przez emisję akcji w ramach podwyższenia kapitału zakładowego w granicach kapitału docelowego. 8334 Akcje serii C zostały objęte przez kluczowego pracownika Spółki. Cena emisyjna Akcji Serii C została ustalona na 0,10 zł.


Strategia

Celem strategicznym Adumy jest osiągnięcie pozycji lidera na rynku rozwiązań interaktywnych i dotykowych w Polsce. Biorąc pod uwagę kompetencje i doświadczenie Aduma oraz trendy i perspektywy rynkowe Spółka wybrała trzy główne działania, dzięki którym cel ten ma być osiągnięty:
1. Rozwój sprzedaży systemów – Sprzedaż systemów ma być docelowo głównym źródłem generującym ponad 70% przychodów. Cel ten osiągany będzie dzięki:
a. zwiększeniu sprzedaży rozwiązań pudełkowych (tzw. Plug & Play - umożliwiają one samodzielny montaż i eksploatację przez klientów)
b. wzrostowi sprzedaży dedykowanych systemów dla punktów sprzedaży
c. uczestnictwu w dużych, publicznych projektach inwestycyjnych (np. muzea). Partnerstwo przy 4 dużych projektach muzealnych planowane jest już w latach 2011-2012. Szacowana wartość tych projektów dla Aduma to ponad 10 mln zł.
2. Rozwój sieci nośników interaktywnych Aduma Interactive Network w sieciach kin oraz galeriach handlowych. Spółka planuje w roku 2012 roku stworzyć sieć 15-25 nośników, które będą umieszczane w lokalizacjach o dużej przepustowości jak np. kina, czy największe galerie. Obecnie trwają negocjacje z sieciami handlowymi i kinowymi.
3. Rozwój biznesu eventowego w oparciu o większe kontrakty. Technologie interaktywne i dotykowe doskonale sprawdzają się na eventach. Konkurencja światowa koncentruje swoją działalność właśnie w tym segmencie. Aduma chce wykorzystać zdobyte doświadczenia do pozyskania kolejnych dużych klientów. Spółka była wyłącznym dostawcą technologicznym dla stoisk Ministerstwa Gospodarki na targach CeBit1 w 2011, gdzie zaprojektowała dwa stoiska o łącznej powierzchni ponad 500 m. kw. oraz dostarczyła ponad 10 urządzeń interaktywnych. Obecnie Spółka prowadzi negocjacje w sprawie kilku dużych projektów związanych m.in. z EURO 2012.

Rynek
Aduma działa na rynku technologii interaktywnych i dotykowych. Oba segmenty wykazują wysoką dynamikę wzrostu.
Technologie interaktywne (polegające na wykrywaniu ruchu) szturmem zdobywają rynki. Dzięki urządzeniom takim jak Nintendo WII po raz pierwszy kontrolery ruchu weszły na rynek produktów konsumenckich. W 2010 roku przystawka interaktywna kinect do konsoli Xbox, zdobyła rekord Guinessa jako najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniki konsumenckiej w historii świata. Kinect zdeklasował ipoda, iphone-a i ipada, sprzedając 8 mln szt. w ciągu 60 dni od debiutu na rynku.
Technologie dotykowe to jeden z najszybciej rosnących segmentów elektroniki dzięki sukcesom takich produktów jak iPod i iPad. W 2010 rynek samych telefonów dotykowych urósł o 96,8%. Gartner (leader w zakresie konsultingu dla branży IT) przewiduje, że udział urządzeń dotykowych w globalnym rynku telefonów urośnie do 58% w 2013, na rynkach rozwiniętych zaś osiągnie 80%.

Wyniki finansowe 2010 – 2011

 




Prognoza przychodów 2012

 



Akcjonariat


Główne produkty z zastosowaniem technologii Adumy

Produkty interaktywne

Zasada działania: W momencie wejścia w przestrzeń interaktywną system wykrywa i analizuje ruch przechodzących osób, dynamicznie modyfikując wyświetlany obraz i dźwięk, dzięki czemu uzyskujemy zaskakujące zjawisko interakcji z wyświetlanym kontentem.
Zalety interaktywnych nośników to możliwość zbudowania zaangażowania odbiorcy. Przykładem jest podłoga interaktywna iFoot. Jest to produkt, który zmienia każdą podłogę w dowolną animację, grę lub reklamę reagującą na ruch przechodzących osób. Ponadto podłoga interaktywna to jeden z nielicznych nośników reklamowych, który można ustawić w zatłoczonych ciągach komunikacyjnych (nie narusza ciągów komunikacyjnych ani dróg ewakuacyjnych). Główne cechy tego produktu to:
• Możliwość stworzenia niemal każdego efektu (brak ograniczających schematów).
• Precyzja i doskonała dokładność systemu wykrywania ruchu (system reaguje na najmniejszy ruch).
• Rozbudowany system zarządzania emisją reklamy (definiowanie precyzyjnego czasu emisji reklam, definiowanie
playlisty).
• Statystyki śledzenia interakcji (liczba kontaktów, czas trwania kontaktu).
• Funkcja zarządzania zdalnego (monitoring urządzenia, zmiana ustawień pracy, możliwość podmiany efektów).
• System w ciągłej ewolucji, oferujący najnowsze na rynku technologie.
Inne produkty z zastosowaniem technologii interaktywnych to m.in. ściany interaktywne i ekrany interaktywne.

Produkty dotykowe
Technologia dotykowa pozwala na innowacyjną komunikację z urządzeniem lub nośnikiem reklamowym bez użycia klawiatury i myszki. Dzięki niej można zaoferować klientowi więcej możliwości i atrakcji wizualnych. W efekcie klient aktywnie angażuje się w przekaz reklamowy i sam dobiera interesujące go treści, co skutkuje większą uwagą, zainteresowaniem i zapamiętaniem prezentowanych informacji. Do produktów dotykowych można zaliczyć m.in.:
• Ekran Multi Touch – pozwala na prezentowanie zaawansowanych treści multimedialnych i budowanie zaangażowania odbiorcy. Dzięki zastosowaniu technologii Multi Touch odbiorca może bawić się wyświetlaną treścią np. obracać i powiększać zdjęcia czy kierować grą wymagającą dwóch jednoczesnych dotyków.
• Stół dotykowy – doskonałe narzędzie do prezentowania treści informacyjnych. Pozwala na wyświetlanie filmów, prezentacji, zdjęć i sterowanie wyświetlaną treścią przy użyciu technologii Multi Touch.
• Kiosk dotykowy – w efektywny sposób pozwala zdobyć podstawowe informacje na temat oferty i aktualnych promocji w danym miejscu. Wyróżnia go nowoczesna obudowa, zastosowanie najnowszych technologii MultiTouch i możliwość integracji technologii interaktywnych.
Obecne produkty, w których wykorzystuje się technologie interaktywne, to dopiero zalążek możliwości tej dziedziny.
Emitent już obecnie pracuje nad szeregiem produktów interaktywnych, które w najbliższej przyszłości zostaną wprowadzone do oferty. Są to m.in.:
• najbardziej zaawansowana (i najtańsza) przenośna podłoga interaktywna na świecie (iQube).
• stół interaktywny MultiTouch z rozpoznawaniem obiektów (system rozpoznający położony na nim przedmiot).
• system interaktywnej przymierzalni (ekran pozwalający klientowi zobaczyć się w określonym ubraniu bez konieczności przymierzania).
• human joystick na imprezy masowe, koncerty (setki, tysiące ludzi mogą wspólnie kontrolować systemy wizualne).
• klaster systemów (możliwość dynamicznego łączenia systemów interaktywnych i dotykowych w jedną zintegrowaną całość; np. witryna interaktywna, która reaguje na ruch i dotyk).
• Systemy MultiTouch do zarządzania informacją i ruchem na terenie dużych obiektów biurowych i handlowych (pierwsza realizacja w toku).
Powyższe projekty już są w fazie zaawansowanych przygotowań. Aduma pracuje jednak również nad jeszcze bardziej zaawansowanymi produktami, które w przyszłości trafią do oferty Spółki:
• funkcjonalność multitouch obsługiwana w powietrzu za pomocą gestów (efekt jak z filmu „Raport mniejszości”).
• skanowanie postaci i interpretacja gestów 3D wielu postaci (nowy rozdział w technologiach interaktywnych, który umożliwi tworzenie interaktywnych pomieszczeń, interpretujących gesty i zachowania gości).
• system śledzenia zachowań klienta w POS, rozpoznawania twarzy, płci, wieku, analiza otrzymanych danych, statystyki, raporty i dostosowywanie emisji (targetowana emisja).
• interaktywne hologramy.

Klienci
Aduma, mimo relatywnie krótkiej obecności na rynku, zdobyła już bardzo dużą bazę klientów, których można podzielić na grupy według poszczególnych rodzajów działalności Spółki:
• Sprzedaż systemów: muzea, punkty sprzedaży (POS), placówki edukacyjne, centra rozrywki, bary.
• Eventy: agencje reklamowe, eventowe i full-service, operatorzy i organizatorzy targów, mniejsi klienci końcowi.
• Aduma Interactive Network: Domy mediowe i duzi klienci końcowi.

Debiut 21.02.2012 r.

Opracowano na podstawie Dokumentu Informacyjnego Aduma S.A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz