Aiton Caldwell SA, lider hostowanych
usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował
nieaudytowane wyniki finansowe za IV kw. 2011 roku. Przychody ze sprzedaży
wyniosły 2 708 tys. zł, co oznacza 52 proc. wzrost w stosunku do analogicznego
okresu ubiegłego roku (1 776 tys. zł).
WYNIKI FINANSOWE
W czwartym kwartale 2011 przychody ze sprzedaży
wzrosły o 52% do poziomu 2,7 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2010
roku, czego powodem jest systematyczne zwiększania sprzedaży poszczególnych
linii biznesowych spółki – FreecoNet oraz debiutujących w 2011 roku Vanberg
Systems i Smarto, oraz zwiększenie przychodów z tytułu rozliczeń
międzyoperatorskich. W czwartym kwartale 2011 wynik na sprzedaży zanotowano
spadek 108 tys. zł (-131 tys. zł). Wynik brutto w ostatnim kwartale 2011
osiągnął poziom 37 tys. zł i w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego
roku był o 13 tys. zł niższy. Ponadto, w ostatnim kwartale 2011, Spółka
osiągnęła wartość EBITDA o 44% niższą niż w IV kwartale poprzedniego roku, przy
porównywalnej wartości amortyzacji.
„Spadek zysków pod koniec 2011 roku to efekt
poniesienia znacznych kosztów wynikających z uruchomienia nowych linii
biznesowych Vanberg Systems oraz SMARTO. W bieżącym roku przewidujemy
zakończenie pełnego procesu wdrożenia, zwiększenie sprzedaży wspomnianych
marek, a w konsekwencji wzrost przychodów z tego tytułu.” – powiedział
Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.
SMARTO – NOWA MARKA GRUPY
W ramach przyjętej strategii rozwoju Aiton
Caldwell SA poszerzył swoją dotychczasową ofertę produktową o innowacyjne
rozwiązanie teleinformatyczne SMARTO - działające w modelu SaaS, czyli
„Software as a Service”. Rozwiązanie stanowi kompleksowy zintegrowany system
łączący usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz inne usługi wspierające
funkcjonowanie i zarządzanie małą firmą. Bieżąca działalność biznesowa oraz
finansowa skupiła się na opracowaniu strategii sprzedaży i rozwoju produktu
SMARTO oraz Vanberg Systems.
Spółka obserwuje wyraźny wzrost zainteresowania
kompleksowym pakietem informatycznym, zastępującym wiele rozwiązań dostępnych u
różnych dostawców. W ocenie zarządu Aiton Caldwell SA, do końca obecnego roku
projekt SMARTO przekroczy próg rentowności, natomiast jego udział w strukturze
przychodów całej grupy wyniesie do 10 proc.
DEBIUT GIEŁDOWY
W dniu 9 grudnia 2011 roku, spółka zadebiutowała
na alternatywnym rynku NewConnect. W ramach poprzedzającej debiut oferty
prywatnej Spółka pozyskała 1,68 mln zł. Część środków zostanie przeznaczona na
rozbudowę kanałów sprzedaży, dzięki czemu Spółka będzie w stanie sprawniej
dotrzeć do odbiorców i efektywniej pozyskiwać nowych klientów i użytkowników
dla premierowych linii biznesowych, zwiększając tym samym wolumen ich
sprzedaży. Kolejne cele zakładają ekspansję na rynki międzynarodowe oraz
konsolidację polskiego rynku VoIP. Spółka prowadzi wstępne negocjacje z dwoma
zainteresowanymi podmiotami z Polski oraz bada rynek pod kątem kolejnych
akwizycji.
„Debiut na NewConnect to jeden z
najważniejszych momentów w historii naszej firmy i jednocześnie jeden z etapów
przyjętej strategii rozwoju Aiton Caldwell. Pozwoli nam on na szybszy rozwój,
jak również ugruntuje naszą wiarygodność oraz wzmocni wizerunek jako firmy
transparentnej i godnej zaufania.” – dodał Jan Wyrwiński, Prezes
Zarządu Aiton Caldwell SA.
EKSPANSJA ZAGRANICZNA
Spółka prowadzi intensywne działania w obszarze
ekspansji zagranicznej. W listopadzie 2011 roku Zarząd Aiton Caldwell SA
poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z rumuńskim operatorem
telekomunikacyjnym MEDIA SAT. W wyniku nawiązania współpracy spółki rozpoczęły
negocjacje, mające na celu opracowanie projektu telefonii SaaS dla klientów
biznesowych na rynek rumuński oraz ustalenie warunków współpracy przy jego
wdrożeniu. Planowo negocjacje zakończą się w I kw. bieżącego roku.
Na chwilę obecną Zarząd rozpoczął również wstępne
rozeznanie rynku ukraińskiego i amerykańskiego. Na Ukrainie Spółka odbyła
szereg wstępnych spotkań z dużymi operatorami krajowymi mającymi na celu
rozpoznanie i zbadanie możliwości długoterminowej współpracy. W kontekście
Stanów Zjednoczonych, dokonano dogłębnego zbadania rynku amerykańskiego. W tej
chwili analizowane są możliwości wprowadzenia produktu na rynek oraz
najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży.
Niezależnie od rozpoczętych rozmów, tworzony jest
dział eksportu, który w pierwszym etapie będzie się zajmował weryfikacją
możliwości ekspansji Spółki na rynki zagraniczne, a w kolejnych wprowadzaniem
jej na rynki międzynarodowe.
P O L E C A M Y:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz