Strony

wtorek, 14 lutego 2012

Baltona poprawia wyniki w IV kwartale

PHZ Baltona S.A., planujący debiut na GPW operator sklepów wolnocłowych, opublikował wyniki finansowe za IV kwartał 2011 roku. Przychody na poziomie 52,3 mln zł oznaczają wzrost sprzedaży o 31% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wysoka dynamika wzrostów przełożyła się także na wyniki w całym 2011 roku – Spółka zaraportowała 10,1 mln zł EBITDA.

 
W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku grupa PHZ Baltona S.A. wypracowała prawie 52,3 mln przychodów ze sprzedaży, co daje wzrost o ponad 31% w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Pozytywne zmiany nastąpiły także w wyniku netto. W tym najtrudniejszym okresie w ruchu turystycznym Grupa Baltona obniżyła stratę o 0,3 mln zł, i to pomimo poniesienia kosztów wynikających z działań restrukturyzacyjnych w Spółce.
Jeszcze lepsze wyniki Spółka zanotowała w całym 2011 roku. W ubiegłym roku sprzedaż liczona rok do roku zwiększyła się o 36,6 mln zł, czyli o 24 proc. Grupa Baltona ponad dwukrotnie zwiększyła zysk ze sprzedaży (o 2,7 mln zł) oraz o 55% zysk netto (o 1,4 mln zł).  W sumie PHZ Baltona S.A. w 2011 roku osiągnęła 10,1 mln EBITDA oraz 192,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Oznacza to, że Spółka przekroczyła zakładane prognozy roczne (odpowiednio 10 mln zł i 185 mln zł).

W czwartym kwartale skupiliśmy się na wykorzystaniu korzystnej koniunktury w branży lotniczej, która przełożyła się na osiągnięcie dobrych wyników finansowych w całym roku 2011. Wpływ na wyniki miało również poszerzenie oferty towarowej dla naszych klientów oraz ścisła kontrola kosztów – mówi Andrzej Uryga, dyrektor zarządzający PHZ Baltona S.A. – Drugim elementem sukcesu jest dalsza ekspansja grupy – dodaje.

W 2011 roku Baltona uruchomiła sklep na lotnisku w rumuńskiej Konstancy, a także dwa sklepy na Lotnisku Chopina w Warszawie: w pirsie południowym oraz w ogólnodostępnej części hali przylotów. Kolejnym impulsem w rozwoju grupy Baltona jest wygrany przetarg na zagospodarowanie strefy duty-free w porcie lotniczym Gdańsk oraz zbliżające się otwarcie pierwszego sklepu w Europie Zachodniej – we francuskim Montpellier,  na wybrzeżu Morza Śródziemnego. Spółka  przygotowuje się także do przeniesienia notowań z rynku NewConnect na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Osiągnięcie wyników w 2011 roku powyżej prognoz pozwala nam z optymizmem spoglądać w przyszłość. Plany na ten rok zakładają debiut na głównym parkiecie. Grupa prowadzi także kilka projektów inwestycyjnych, które mogą zakończyć się przejęciem innych podmiotów działających w tej samej branży co Baltona – mówi Andrzej Uryga.

***
PHZ Baltona S.A. jest największym operatorem sklepów wolnocłowych w Polsce. Posiada 24 sklepy w 11 lokalizacjach w Polsce i w Rumunii, przede wszystkim w głównych portach lotniczych. Jako lider segmentu Duty Free & Travel Retail posiada prawie 50% udziału w rynku polskim. Ponadto zajmuje się zaopatrywaniem załóg statków i okrętów cumujących w polskich portach morskich. W 2010 roku spółka pozyskała inwestora strategicznego – Flemingo International Limited z siedzibą w Dubaju. Od czerwca 2011 roku Spółka notowana jest na rynku NewConnect, a w 2012 r. planowane jest przeniesienie notowań na główny parkiet.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz