Notowana
na NewConnect białostocka spółka Marka S.A. wykorzystuje bardzo dobrą
koniunkturę rynkową w okresie wakacyjnym. Firma w miesiącach letnich notuje
kilkudziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania szybkimi pożyczkami
gotówkowymi.
Zwiększony
popyt na tego typu produkty zauważalny jest zwłaszcza w pozabankowych firmach
pożyczkowych wyspecjalizowanych w udzielaniu szybkich i niewysokich pożyczek.
Banki
komercyjne w Polsce niechętnie poświęcają swój czas drobnym klientom
potrzebującym niewielkich kwot pieniężnych. Zbyt niskie dochody, aktualne
zadłużenie, brak odpowiedniego zabezpieczenia kredytu czy zła historia w Biurze
Informacji Kredytowej – to tylko jedne z wielu powodów, dla których banki mogą
odrzucić prośbę o udzielenie niewysokich pożyczek gotówkowych. Tę lukę
wypełniają wyspecjalizowanie firmy pożyczkowe, które są w stanie pożyczyć
klientom pieniądze błyskawicznie i bez zbędnych formalności.
Marka
od początku działalności notuje bardzo dynamiczny wzrost wartości sprzedaży
swoich produktów. W 2011 roku firma z Białegostoku udzieliła blisko dwukrotnie
więcej pożyczek niż w 2010 roku, w skali całego roku ich wartość przekroczyła
25 mln zł. Sprzedaż tych produktów szczególnie szybko rośnie w okolicach świąt
i okresie wakacyjnym.
Według
analiz - średnia tygodniowa sprzedaż za okresy czerwiec-sierpień 2011 w
stosunku do okresu styczeń-maj 2011 wzrosła w Marce o 49, 4 proc. W tym sezonie
spółka również notuje kilkudziesięciu procentowe wzrosty wartości udzielanych
pożyczek.
- Z
naszą ofertą szybkich i łatwo dostępnych pożyczek gotówkowych wychodzimy
naprzeciw zapotrzebowaniu rynkowemu. Jak widać – z dobrym skutkiem – bo
zainteresowanie naszymi produktami z roku na rok systematycznie rośnie.
Zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy liczba
pożyczkobiorców o pilnych potrzebach gotówkowych zwiększa się – mówi
Krzysztof Jaszczuk, prezes Marka S.A.
Zaletą
firm pożyczkowych takich jak Marka S.A. jest błyskawiczna i indywidualna
obsługa w placówce lub domu klienta, maksymalnie uproszczone formalności i
wysoka elastyczność odnosząca się do zdolności kredytowej klientów.
Bardzo
dobre wyniki Marki w sezonie letnim oraz konsekwentnie realizowana strategia ekspansji
regionalnej ma pozwolić na realizację prognoz finansowych firmy. Marka w tym
roku planuje wypracować 25,6 mln zł przychodów oraz 4,0 mln zysku netto. W 2013
roku 38,8 mln zł oraz 7,8 mln zł, natomiast prognozy Spółki na 2014 rok
zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,1 mln zł oraz wypracowaniu
12,5 mln zł zysku netto.
W
2011 r. firma zarobiła ok. 2,2 mln zł przy przychodach 10,9 mln zł. Wynik na
poziomie EBITDA w 2011 roku ukształtował się na poziomie 5,2 mln zł. W
pierwszym kwartale 2012 r. Marka zarobiła 1,9 mln zł na poziomie EBITDA przy
przychodach wynoszących 4,4 mln zł.
Informacje
o spółce:
Marka
S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu
szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki
o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o
dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym
klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe
produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły
dotychczasową ofertę. Według danych na pierwszy kwartał 2012 roku Spółka posiadała blisko 14 tys. klientów ( prawie 16 tys.
aktywnych umów).
Działalność
sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez dziewięć biur (Białystok,
Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Gdańsk, Toruń, Łódź, Kraków) na obszarze
dziewięciu województw: podlaskiego,
lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego,
kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego.
Obsługą klientów zajmuje się ponad 600 wykwalifikowanych przedstawicieli
handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze
działania firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz