Marka, notowana na NewConnect i Catalyst, białostocka spółka pożyczkowa, chce przenieść się na rynek główny warszawskiej giełdy w połowie 2013 r. W przyszłym roku spółka chce obsługiwać 50 tys. klientów, obecnie pracuje nad nowym kanałem dystrybucji.
- Przygotowujemy się do przejścia na główny parkiet – mówi prezes spółki, Krzysztof Jaszczuk. - Oczywiście na razie są to plany, które chcemy zrealizować w połowie następnego roku. Nie wykluczamy, że przy okazji przejścia na rynek podstawowy warszawskiej giełdy pozyskamy środki finansowe na kolejne placówki naszej firmy.
Marka konsekwentnie realizuje plany ekspansji terytorialnej – docelowo chce świadczyć swoje usługi na terenie całego kraju.
- W ubiegłym roku otworzyliśmy trzy placówki, w tym roku kolejne cztery i obecnie swoją działalność prowadzimy na terenie 9 województw – dodaje prezes Jaszczuk.
Firma rozszerza też pole swojej działalności pod kątem docieranie do klientów; obecnie przygotowuje drugi kanał dystrybucji.
- Chcemy nasz produkt sprzedawać za pomocą pośredników finansowych, jednak będziemy wdrażali te plany powoli, by zorientować się, jakie są ryzyka przy sprzedaży przez ten kanał – mówi Krzysztof Jaszczuk.
W przyszłym roku Marka chce obsługiwać 50 tys. klientów, obecnie ma ich ponad 19 tys. Prezes Marki szacuje łączną liczbę osób korzystających z usług firm pożyczkowych w Polsce na około milion.
Marka specjalizuje się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Spółka oferuje pożyczki o wartości od 300 do 2000 zł na okres od 8 do 60 tygodni.
- Finansujemy swoją działalność kapitałami własnymi oraz środkami pochodzącymi z oferty prywatnej (ponad 6 mln zł), emisji obligacji (14,1 mln zł) i kredytu bankowego (ok. 4 mln zł) – dodaje Krzysztof Jaszczuk.
Spółka zatrudnia obecnie ok. 700 przedstawicieli.
Marka w tym roku planuje wypracować 25,65 mln zł przychodów oraz 4,04 mln zysku netto. W 2013 roku 38,80 mln zł oraz 7,85 mln zł, natomiast prognozy spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,08 mln zł oraz wypracowaniu 12,47 mln zł zysku netto.
Marka - debiut na rynku Catalyst |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz