Graphic S.A. – notowana na rynku NewConnect agencja reklamowa,
specjalizująca się w realizacji kompleksowych projektów z zakresu systemów wizualnych oraz
projektowania graficznego, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał br.
Zgodnie z raportem Spółka osiągnęła 627 tys. zł przychodów ze sprzedaży oraz 82
tys. zł zysku netto.
W odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego,
wartość przychodów Spółki jest niższa o 186 tys. zł, zaś zysk netto jest wyższy
o 43,8 proc. tj. o 25 tys. zł netto.
Po 9 miesiącach 2012 roku, Graphic S.A.
zanotowała ponad 1,95 mln zł przychodów, w porównaniu do 2,72 mln zł w roku
poprzednim. Wynik netto na koniec września 2012 r. wynosił -361 tys. zł, w
odniesieniu do 279 tys. zł w tym samym okresie ubiegłego roku.
Wyniki wypracowane przez Spółkę poddały się
efektowi sezonowości oraz trudnej sytuacji panującej wśród polskich
przedsiębiorców.
„Trzeci
kwartał w naszej branży jest zwykle najtrudniejszy. Jest to sezon urlopowy,
więc działy marketingu ograniczają swoją aktywność. Tendencja ta widoczna jest
głównie w liczbie napływających do nas zapytań ofertowych. W II kwartale
obsłużonych zostało blisko tysiąc klientów, zaś w kwartale III już tylko 525 –
czyli o blisko 46 proc. mniej kontrahentów. Nasza działalność operacyjna siłą
rzeczy jest także ograniczana w związku ze stale rosnącą liczbą upadających
przedsiębiorstw. Według danych Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych
(KUKE) branża poligraficzna utrzymuje się w czołówce branż o wysokim natężeniu
upadłości. W ujęciu m-d-m we wrześniu br. nastąpił wzrost upadłości w tej
branży 3,70 proc. względem 3,38 proc. zanotowanego w sierpniu. Z problemem
czasowego braku płynności finansowej boryka się także wielu naszych klientów.
Widzimy to w rosnących wartościach należności krótkoterminowych.” – tłumaczy Tomasz Mol, prezes zarządu Graphic S.A.
Spółka stara się ograniczyć niekorzystne
warunki gospodarcze.
„Wychodzimy
naprzeciw klientom na nowo definiując odbiorców naszej oferty. Przygotowujemy
ciekawe promocje, wprowadzamy nowe usługi. W minionym kwartale zakupiliśmy dwa
nowe urządzenia do posiadanego parku maszynowego. Obecnie możemy realizować
projekty liter oraz znaków graficznych wykonanych ze styroduru, który dzięki
swojej odporności na czynniki zewnętrzne świetnie nadaje się do wykonywania
przestrzennych elementów identyfikacji firmy. Pomimo trudnej sytuacji panującej
w branży, zdecydowaliśmy się również na działania z zakresu CSR. Myślę, że to
przyniesie pozytywne efekty w przyszłości. Jednocześnie staramy się także
optymalizować koszty działalności. Efekty powyższych wysiłków powinny być
widoczne w wynikach finansowych Spółki w kolejnym roku.” – mówi Tomasz Mol.
W III kwartale 2012 roku GRAPHIC S.A.
obsłużył 525 klientów, z czego 28 nowych. Zespół Biura Obsługi Klienta
przygotował łącznie 288 ofert na nadesłane zapytania. Łącznie od początku 2012 r., Spółka przygotowała 1 356
ofert oraz zrealizowała 1 744 zlecenia.
***
Graphic S.A. jest agencją reklamową, która od 1992 roku
prowadzi działalność na polskim rynku reklamy. Firma specjalizuje się w
realizacji reklam zewnętrznych, systemach identyfikacji wizualnej, promocji
marki i wizerunku. Na strukturę przychodów Spółki składają się: druki
wielkoformatowe i ich pochodne, sprzedaż materiałów do druku, konstrukcje
stalowe, reklamy zewnętrzne oraz ich montaże, systemy identyfikacji wizualnej.
Agencja
reklamowa Graphic S.A. zbudowała przewagę konkurencyjną na rynku dzięki
nowoczesnej linii projektowej, własnej drukarni wielkoformatowej, wysokiej
jakości świadczonych usług oraz kompleksowości oferty. Siedziba firmy oraz jej
drukarnia znajdują się w Katowicach.
Więcej informacji: www.graphic.pl
Ciekawy temat. Pozdrawiamy.
OdpowiedzUsuń