Zarząd białostockiej firmy pożyczkowej Marka S.A. wdraża program restrukturyzacji oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Spółka, notowana na NewConnect oraz Catalyst planuje również zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny.
Zarząd spółki wraz z uruchomieniem nowych kanałów dystrybucji pożyczek gotówkowych rozpoczął wdrożenie programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży.
„W wyniku rewizji swojej strategii postanowiliśmy wprowadzić zmiany dotyczące struktury organizacyjnej spółki. W ramach tego podjętych działań skupiamy się przede wszystkim na restrukturyzacji zasobów kadrowych poprzez zwiększenie liczby przedstawicieli przy jednoczesnym ograniczeniu stanowisk administracyjnych i funkcyjnych. To pozwoli istotnie ograniczyć koszty, związane z działalnością operacyjną spółki” – mówi Jarosław Konopka, wiceprezes Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję prezesa zarządu.
Spółka modyfikuje również politykę ekspansji w regionach. Obecnie Marka stawia na zrównoważony, niskonakładowy rozwój terytorialny. Realizując te założenia władze firmy zdecydowało o zmniejszeniu kosztów działalności w regionach poprzez zamknięcie pięciu biur sprzedaży w Gdańsku, Krakowie, Radomiu, Rzeszowie i Toruniu. W konsekwencji spółka będzie prowadzić działalność na dotychczasowym terenie – dziewięciu województw – za pośrednictwem czterech oddziałów (Białystok, Lublin, Łódź, Olsztyn). Dodatkowo, w tym roku firma planuje rozszerzyć działalność przedstawicieli handlowych na województwo świętokrzyskie.
„Zamknięcie pięciu biur sprzedaży pozwoli nam zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach. Zaoszczędzimy na wydatkach administracyjnych, kadrowych, a także na czynszach dotychczasowych biur. Zwiększamy również efektywność naszych pracowników i przedstawicieli handlowych. Dla osiągnięcia postawionych celów wprowadziliśmy nowe zasady rekrutacji i programy motywacyjne” – dodał Jarosław Konopka.
Program restrukturyzacji i optymalizacji kosztów zakłada również polepszenie windykacji pożyczek udzielanych przez spółkę. Zarząd Marki postanowił znacznie polepszyć poziom odzyskiwania należności poprzez rozbudowę wewnętrznego działu windykacji oraz podjęcie współpracy z firmami windykacyjnymi.
„Równolegle prowadzimy działalność w celu optymalizacji kanałów sprzedaży pożyczek gotówkowych. Przygotowaliśmy fundamentalne zmiany dotyczące polityki sprzedażowej. Wprowadziliśmy nowe zasady udzielania pożyczek, co istotnie wpłynie na poprawę jakości ich portfela” – mówi Wiceprezes Zarządu.
Informacje o Spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na trzeci kwartał 2012 roku. Spółka posiada - ponad 23,5 tys. klientów (blisko 25 tys. aktywnych umów).
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na trzeci kwartał 2012 roku. Spółka posiada - ponad 23,5 tys. klientów (blisko 25 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez cztery biura (Białystok, Lublin, Olsztyn, Łódź) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko- pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.
Pozostaje mieć nadzieję, że przyjęta strategia pozwoli na rozwój firmy.
OdpowiedzUsuń