Strony

czwartek, 31 stycznia 2013

Marka S.A. wprowadza program restrukturyzacji

Zarząd białostockiej firmy pożyczkowej Marka S.A. wdraża program restrukturyzacji oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Spółka, notowana na NewConnect oraz Catalyst planuje również zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny.

Zarząd spółki wraz z uruchomieniem nowych kanałów dystrybucji pożyczek gotówkowych rozpoczął wdrożenie programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży.

„W wyniku rewizji swojej strategii postanowiliśmy wprowadzić zmiany dotyczące struktury organizacyjnej spółki. W ramach tego podjętych działań skupiamy się przede wszystkim na restrukturyzacji zasobów kadrowych poprzez zwiększenie liczby przedstawicieli przy jednoczesnym ograniczeniu stanowisk administracyjnych i funkcyjnych. To pozwoli istotnie ograniczyć koszty, związane z działalnością operacyjną spółki” – mówi Jarosław Konopka, wiceprezes Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję prezesa zarządu.

Spółka modyfikuje również politykę ekspansji w regionach. Obecnie Marka stawia na zrównoważony, niskonakładowy rozwój terytorialny. Realizując te założenia władze firmy zdecydowało o zmniejszeniu kosztów działalności w regionach poprzez zamknięcie pięciu biur sprzedaży w Gdańsku, Krakowie, Radomiu, Rzeszowie i Toruniu. W konsekwencji spółka będzie prowadzić działalność na dotychczasowym terenie – dziewięciu województw – za pośrednictwem czterech oddziałów (Białystok, Lublin, Łódź, Olsztyn). Dodatkowo, w tym roku firma planuje rozszerzyć działalność przedstawicieli handlowych na województwo świętokrzyskie.

„Zamknięcie pięciu biur sprzedaży pozwoli nam zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach. Zaoszczędzimy na wydatkach administracyjnych, kadrowych, a także na czynszach dotychczasowych biur. Zwiększamy również efektywność naszych pracowników i przedstawicieli handlowych. Dla osiągnięcia postawionych celów wprowadziliśmy nowe zasady rekrutacji i programy motywacyjne” – dodał Jarosław Konopka.

Program restrukturyzacji i optymalizacji kosztów zakłada również polepszenie windykacji pożyczek udzielanych przez spółkę. Zarząd Marki postanowił znacznie polepszyć poziom odzyskiwania należności poprzez rozbudowę wewnętrznego działu windykacji oraz podjęcie współpracy z firmami windykacyjnymi.

„Równolegle prowadzimy działalność w celu optymalizacji kanałów sprzedaży pożyczek gotówkowych. Przygotowaliśmy fundamentalne zmiany dotyczące polityki sprzedażowej. Wprowadziliśmy nowe zasady udzielania pożyczek, co istotnie wpłynie na poprawę jakości ich portfela” – mówi Wiceprezes Zarządu.


 
Informacje o Spółce:

Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na trzeci kwartał 2012 roku. Spółka posiada - ponad 23,5 tys. klientów (blisko 25 tys. aktywnych umów).
 
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez cztery biura (Białystok, Lublin, Olsztyn, Łódź) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko- pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.

1 komentarz: