Notowana na rynku NewConnect Spółka Aiton
Caldwell SA opublikowała wyniki finansowe za 2012
rok. W raportowanym okresie przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 21-proc. do
wartości 12 247 tys. zł. Spółka rozszerzyła swoją strategię
, w ramach której
oferuje usługi telekomunikacyjne w chmurze (SaaS – Software as a Service) dla
segmentu MSP oraz klientów indywidualnych, natomiast partnerom zewnętrznym
dostarcza własne rozwiązania działające w tym modelu (PaaS - Platform as a
Service). Taki schemat współpracy został już wdrożony w Rumunii oraz w Stanach
Zjednoczonych. W bieżącym roku planowana jest dalsza dywersyfikacja źródeł
przychodów oraz ekspansja na kolejne rynki zagraniczne poprzez wprowadzanie na
nie nowych marek wspólnie z lokalnymi partnerami.
Kontynuacja przyjętej przez Zarząd w
2012 roku wizji rozwoju jest wynikiem kształtującego się od kilku lat trendu,
który wskazuje na spadek przychodów zarówno z telefonii stacjonarnej, jak i
komórkowej, co potwierdza raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej z czerwca
ub. roku. Równolegle ze spadkiem przychodów wśród operatorów
telekomunikacyjnych, nieprzerwanie rośnie rynek usług w chmurze (SaaS),
stanowiących już blisko 10-proc. wartości całego rynku outsorcingu IT. Zdaniem
analityków będzie on rósł – średnio o 36 proc. rocznie, osiągając wartość 250
mln USD w 2016 roku.
Aby umożliwić sprawne realizowanie
nowej strategii, wprowadzone zostało wiele zmian organizacyjnych wewnątrz
Spółki. Objęły one m.in.: przeorganizowaniem struktury Spółki, szereg
usprawnień w zakresie komunikacji wewnętrznej oraz zarządzania ludźmi. Duży
nacisk położono także na szkolenia pracowników, zarówno w zakresie wiedzy
merytorycznej, jak i kompetencji miękkich.
„Dotychczasowe osiągnięcia - zbudowanie kilku znaczących marek na rynku
telekomunikacyjnym i zdobycie pozycji jednego z liderów krajowego rynku usług
telekomunikacyjnych w chmurze spowodowały, że musieliśmy w minionym roku zadać
sobie pytania, odnośnie tego po co robimy to co robimy, co dalej oraz jak
chcemy to osiągnąć. W wyniku zaangażowania Rady Nadzorczej, klientów i
oczywiście również pracowników, znajdujemy odpowiedzi na powyższe pytania oraz
wyciągamy z nich wnioski, co będzie z pewnością mocno zauważalne w naszych
działaniach i komunikacji w następnych kilkunastu miesiącach.” – informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.
W wyniku podejmowanych
przez Spółkę działań ekspansyjnych na rynki zagraniczne, Aiton Caldwell SA podpisał w lipcu zeszłego roku dwie
strategiczne umowy partnerskie, dzięki czemu technologia gdańskiej firmy
pojawiła się w Rumunii i Stanach Zjednoczonych. Skutkiem zawarcia porozumień
było powołanie do życia rumuńskiej marki Alonia Business i amerykańskiej SYNNEX
CLOUDSolv SOHO VoIP – rozwiązań
telekomunikacyjnych w technologii SaaS dla klientów biznesowych. Współpraca
została oparta o model w którym Spółka oferuje
partnerowi własne rozwiązania telekomunikacyjne, dostępne na platformie w
chmurze (PaaS). W kręgu zainteresowań gdańskiej spółki pozostaje rynek
ukraiński, węgierski, czeski i irlandzki.
„Produkty oferowane na rynku
amerykańskim oraz rumuńskim są oparte na unikalnej koncepcji biznesowej Aiton
Caldwell SA (model PaaS) i wpisują się w przyjętą przez Spółkę strategię
ekspansji na rynki zagraniczne. Sukces
komercyjny obu produktów spodziewany jest w okresie najbliższych 2-3 lat, choć
już w 2012 roku udział obu marek w przychodach Spółki stanowił 2 proc. przychodów. Lata 2013-2014 będą stanowić dla Spółki okres intensyfikacji
działań na rynkach zagranicznych oraz czas weryfikacji przez polski rynek
naszej uaktualnionej oferty produktowej.” – dodaje Jan Wyrwiński.
Niezależnie do działań na arenie
międzynarodowej Business Line Managerowie istniejących marek zainicjowali
projekty na rzecz ich większej rozpoznawalności oraz dostosowania pod konkretne
wymagania klientów. W ramach największej marki
FreecoNet, przeprowadzone zostały badania opinii klientów. W III
kwartale nastąpił zdecydowany zwrot rozwojowy w
kierunku wsparcia mobilnego typu pracy oraz rozpoczęto proces tworzenia
mikrostron dedykowanych konkretnym usługom FreecoNet. Równocześnie
przeprowadzone zostały prace związane z odświeżeniem wizerunku marki oraz nową
strategią komunikacji z klientem. W ramach marki Vanberg Systems
skoncentrowano swoje wysiłki na rozbudowie funkcjonalności usług. Produkt
Smarto rozszerzono o profesjonalny system CRM służący do zarządzania relacjami
z klientami. Równocześnie dostosowano ofertę do potrzeb klientów biznesowych
poprzez wprowadzenie oferty STARTER, która umożliwia bezpłatne korzystanie z
pełnej funkcjonalności produktu roku przez okres do 6 miesięcy.
WYNIKI FINANSOWE
W roku 2012 Spółka odnotowała ponad
21-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011.
Obserwowana zmiana - o blisko 2,2 mln zł, do poziomu 12 427 tys. zł,
spowodowana była wzrostem liczby klientów produktów Spółki oraz wzrostem przychodów
z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich. Pomimo wzrostu przychodów zysk netto (651
tys. zł) spadł o 14%, w stosunku do roku poprzedniego. Jak tłumaczy Jan
Wyrwiński: – „Niższe wyniki to w zdecydowanej mierze efekt przygotowania bazy
technologicznej i ludzkiej pod rozwój, wysokich nakładów inwestycyjnych z
tytułu rozwoju istniejących produktów Spółki oraz ekspansji na rynki
zagraniczne.”
W opinii Zarządu, podjęte działania
będą w przyszłości skutkowały wymiernymi korzyściami ekonomicznymi i wzrostem
wyniku na sprzedaży.
*****
Aiton Caldwell SA to lider
polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz światowy
dostawca nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym
modelu. Spółka, w ramach swojej działalności, świadczy usługi SaaS (Software
as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform
as a Service) dla partnerów zewnętrznych.
Aiton Caldwell SA świadczy
kompleksowe usługi telekomunikacyjne oparte na modelu SaaS za pośrednictwem
trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system
telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca
darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z
segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana
mikroprzedsiębiorstwom i startupom). Łącznie obsługują 140 tys.
użytkowników, obejmując swym zasięgiem 40 proc. rynku VoIP oraz 2 proc.
polskiego rynku MSP. Produkty składają się z wielu nowoczesnych usług (m.in.
Wirtualna Centrala, Call Center, Telekonferencje, Nagrywanie połączeń, Mass
Dial), których nie znajdziemy u tradycyjnych operatorów.
Spółka jest również
dostawcą platformy w chmurze dla dwóch partnerów zagranicznych. W wyniki
współpracy powstały nowe produkty: Alonia Business - rozwiązanie telekomunikacyjne
w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim oraz
SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, dedykowane na rynek amerykański.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz