Aiton Caldwell SA, lider polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz dostawca
nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym modelu, opublikował
wyniki finansowe za I kw. 2013 roku.
Podane informacje wskazują, iż Spółka
rozpoczęła rok 6-proc. wzrostem przychodów ze sprzedaży (3 191 tys. zł)
oraz 37-proc. wzrostem wyniku netto (316 tys. zł). W ramach działań operacyjnych,
władze spółki kontynuowały rozpoczętą w 2012 roku nową strategię rozwoju firmy,
zakładającą wzmocnienie pozycji lidera usług telekomunikacyjnych w chmurze
(SaaS) na rynku polskim, jak również zintensyfikowanie współpracy z partnerami
zewnętrznymi w zakresie udostępniania platformy telekomunikacyjnej w chmurze
(PaaS).
WIZJA ROZWOJU
Kontynuacja przyjętej przez Zarząd w
2012 roku wizji rozwoju jest odpowiedzią na spadek przychodów operatorów
telekomunikacyjnych, przy jednoczesnym wzroście rynku usług w chmurze (SaaS), w
tym hostowanych usług telekomunikacyjnych. „W
ramach przystosowania firmy do czekających nas wyzwań rozpoczęliśmy wprowadzanie
wielu zmian organizacyjnych wewnątrz Spółki, które objęły przeorganizowanie
struktury Spółki, szereg usprawnień w zakresie komunikacji wewnętrznej oraz
zarządzania zasobami ludzkimi. Wdrażamy zarządzanie przez cele oraz
kontynuujemy proces szkoleń wyższej i średniej kadry menadżerskiej, aby
osiągnąć wysoką skuteczność w realizacji naszych założeń.” - wymienia
Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton
Caldwell SA.
Zarząd zainicjował projekty mające na
celu wzmocnienie rozpoznawalności obecnych produktów oraz rozszerzenie oferty o
nowe marki, we współpracy z zewnętrznymi partnerami.
W ramach rozwoju oferty produktowej kluczowym
projektem minionego okresu były prace nad odświeżeniem marki FreecoNet. W
efekcie opracowano nową identyfikację wizualną, język i strategię komunikacji z
klientem oraz odpowiednią ich prezentację w nowej odsłonie internetowej. Marka została
również partnerem czwartej edycji ShopCamp –
cyklu spotkań ludzi otwartych na nowe technologie, dzięki czemu jej przedstawiciele
mają możliwość uczestniczenia w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i
spotkaniach z fachowcami z branży e-commerce. Vanberg Systems rozszerzył swoją
dotychczasową ofertę o system CRM, tworząc tym samym doskonałe rozwiązanie dla
działów Call i Contact Center. Niezależnie trwały przygotowania, analizy oraz
prace nad wdrożeniem nowej, elastycznej oferty Vanberg Systems, która
uruchomiona została już w kwietniu 2013 r.
Drugi trzon strategii zakłada tworzenie
nowych produktów na rynku krajowym oraz ekspansję na kolejne rynki zagraniczne
poprzez wprowadzanie na nie nowych marek wspólnie z lokalnymi partnerami. „W celu intensyfikacji świadczenia usług w
modelu PaaS przeprowadziliśmy wstępne analizy i badania
rynków, znajdujących się w kręgu naszych zainteresowań. Mowa tu o rynku
ukraińskim, węgierskim, czeskim i irlandzkim. Niezależnie, powstały w grudniu ubiegłego roku Dział Projektów opracował
strategię działania w zakresie rozwoju biznesowego - dotyczącą partnerstw na
rynku polskim.” – informuje
Jan Wyrwiński.
WYNIKI FINANSOWE
W I kw. 2013
roku Spółka odnotowała 6-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu r/r. To efekt
przede wszystkim wzrostu przychodów
z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich. Zarząd zapowiada jednak, że w kolejnych
kwartałach do grona istotnych czynników zwiększających wartość przychodów
dołączy kolejny. „W drugim kwartale
bieżącego roku spodziewamy się pierwszych znaczących wpływów związanych ze
świadczeniem usług w modelu PaaS. Do naszych marek zagranicznych CLOUDSolv SOHO VoIP oraz Alonia Business już dołączają pierwsi klienci. Sukces komercyjny obu produktów spodziewany jest w
okresie najbliższych 2-3 lat.” – informuje
Jan Wyrwiński.
Wartość wskaźnika EBITDA (514 tys.
zł) w I kwartale 2013 zmalała o 20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu
2012 roku. Mimo tego, wartość środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych
wzrosła o blisko 300 tys. zł, do poziomu ponad 3,5 mln zł. Wynik na
działalności operacyjnej wzrósł o 31 proc. do poziomu 305 tys. zł. Z kolei zysk
netto wyniósł 316 tys. zł, co oznacza wzrost o 37 proc.
*****
Aiton Caldwell SA to lider
polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz światowy
dostawca nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym
modelu. Spółka, w ramach swojej działalności, świadczy usługi SaaS (Software
as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform
as a Service) dla partnerów zewnętrznych.
Aiton Caldwell SA świadczy
kompleksowe usługi telekomunikacyjne oparte na modelu SaaS za pośrednictwem
trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system
telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe
rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z
segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana
mikroprzedsiębiorstwom i startupom). Łącznie obsługują 140 tys.
użytkowników, obejmując swym zasięgiem 40 proc. rynku VoIP oraz 2 proc.
polskiego rynku MSP. Produkty składają się z wielu nowoczesnych usług (m.in.
Wirtualna Centrala, Call Center, Telekonferencje, Nagrywanie połączeń, Mass
Dial), których nie znajdziemy u tradycyjnych operatorów.
Spółka jest również dostawcą
platformy w chmurze dla dwóch partnerów zagranicznych. W wyniki współpracy
powstały nowe produkty: Alonia Business - rozwiązanie telekomunikacyjne w
technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim oraz
SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, dedykowane na rynek amerykański.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz