Firma poinformowała w komunikatach giełdowych o zakupie
udziałów w trzech spółkach. Do tego już niedługo odbędzie się Walne
Zgromadzenie Akcjonariuszy, a na nim głosowanie kilku kluczowych uchwał - w tym
w zakresie zmiany nazwy spółki, zmian w radzie nadzorczej oraz scalenia akcji.
Pierwotnie program obrad Walnego
Zgromadzenia nie przewidywał uchwał dotyczących scalenia akcji. Miano obradować
nad zmianami w radzie nadzorczej Mobile Factory oraz kosmetycznymi zmianami w
statucie. Spółka otrzymała jednak żądanie od akcjonariusza działającego na
podstawie art. 401 § 1 Kodeksu spółek handlowych, dysponującego ponad 1/20
kapitału zakładowego, w sprawie umieszczenia dodatkowych uchwał pod obrady.
Rozszerzony harmonogram, obok już
zaproponowanych uchwał, obejmuje poddanie pod głosowanie uchwał w sprawie
zmiany firmy spółki (w projekcie uchwały na razie brak proponowanej, nowej
nazwy) oraz scalenia akcji w stosunku 25 do 1. W przypadku przyjęcia tej
ostatniej, cena nominalna jednej akcji zwiększyłaby się z obecnych 10 gr do
2,50 zł. Akcjonariusz wskazał, iż uzasadnieniem dla scalenia jest zapewnienie
zwiększenia płynności akcji, dla których zmiana aktualnego kursu akcji o 0,01
zł (jeden grosz) ma odzwierciedlenie w stosunkowo wysokiej procentowej zmianie
kursu (od kilkunastu do kilkudziesięciu procent). Scalenie akcji powinno
umożliwić prawidłową i rzetelną ich wycenę Mobile Factory S.A.
Tymczasem 30 grudnia 2013 roku firma
poinformowała o nabyciu udziałów w trzech przedsiębiorstwach. Pierwszą ze
spółek jest Rara Avis Sp. z o.o. (kupiono 91,85% udziałów w spółce), której
działalnością są inwestycje alternatywne obejmujące m.in. dzieła sztuki, monety, banknoty,
filatelistyka, wyroby ze srebra itd. Druga firma, to Ads Promotion Sp. z o.o.
(90,20%) zajmująca się monitoringiem mediów, budowaniem relacji z klientami,
sprzedawcami i prasą oraz kreacją kampanii reklamowych w internecie. Trzecia
inwestycja, to Instytut Biznesu Sp. z o.o. (34,23%) - fundusz typu venture
capital, który obecnie zaangażowany jest w dwa duże projekty: smartwatch Boodie
(poprzez Rearden Technology S.A.) oraz dyscyplinę sportową Getbol i produkcję
telewizyjnego show (poprzez Getbol Sp. z o.o.). Zakup udziałów w spółkach
został sfinansowany ze środków własnych Mobile Factory S.A.
Oprócz wspomnianych inwestycji już w I
kwartale 2014 roku należy spodziewać się kolejnej. Spółka poinformowała o
spełnieniu warunku inwestycji w spółkę z branży clean-tech (wcześniej
komunikowano inwestorom o podpisaniu warunkowej umowy objęcia akcji). Nabywane
przedsiębiorstwo posiada dział badań i rozwoju z ogromnym praktycznym
doświadczeniem w nowoczesnych technologiach elektronicznych. Transakcja objęcia
akcji dojdzie do skutku, bowiem w firmę zainwestował także inwestor
instytucjonalny (fundusz private equity). Mobile Factory obejmie akcje
przedsiębiorstwa za ok. 256,5 tys. zł.
Mobile Factory S.A. jest podmiotem
dominującym w Grupie Kapitałowej Mobile Factory. Firma jest holdingiem
finansowym i kierowniczym, tj. podmiotem, który w jednostkach zależnych nabywa
znaczne udziały kapitałowe oraz przejmuje w nich funkcje kierownicze i
zarządcze.
Kontakt: office@mobilefactory.pl | www.mobilefactory.pl
Źródło informacji: Biuro Zarządu Mobile Factory S.A.
Źródło informacji: Biuro Zarządu Mobile Factory S.A.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz