Planet Soft S.A. funkcjonuje w obrębie rynku IT,
specjalizując się w świadczeniu usług z zakresu wytwarzania oprogramowania i
świadczenia usług outsourcingu IT. Spółka wdrożyła do sprzedaży dwa innowacyjne
rozwiązania IT – STOREQ oraz APLICON, których zadaniem jest usprawnienie pracy
firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
W tym celu Planet Soft
rozpoczęła budowę sieci dystrybucyjnej własnych rozwiązań IT, która swym
zasięgiem będzie obejmować terytorium całego kraju.
System STOREQ skierowany jest do klientów biznesowych i
służy usprawnianiu komunikacji wymiany danych pomiędzy pracownikami w firmie
lub poza nią.
System STOREQ gwarantuje nowoczesność i wysokie
bezpieczeństwo przy współdzieleniu, synchronizacji i ochronie danych.
Najważniejsze zalety STOREQ z punktu widzenia użytkownika to:
- Prostota obsługi, gdzie większość
zadań wykonywanych jest jednym kliknięciem.
- Zgodność z europejską dyrektywą
ochrony danych oraz HIPAA (z ang. Health Insurance Portability and
Accountability Act).
- 4096-bitowe klucze szyfrujące,
niemożliwe do złamania.
- Używanie computing cloud do
przechowywania danych.
STOREQ jest dostępny w modelu abonamentu w formie SaaS,
którego wysokość zależy od maksymalnej pojemności danych jakie mogą być
przechowywane na koncie oraz liczby użytkowników współdzielących pliki. Zgodnie
z aktualnymi planami Planet Soft sprzedaż STOREQ odbywać się będzie na rynkach
zagranicznych, w tym w USA, Wielkiej Brytanii i Japonii.
APLICON to usługa dedykowana firmom z sektora małych i
średnich przedsiębiorstw. Umożliwia korzystanie z profesjonalnych rozwiązań IT
służących zarządzaniu procesami zachodzącymi w firmie bez konieczności
zatrudniania specjalistów IT czy uciążliwej konfiguracji.
APLICON proponuje niezbędny w każdym biurze zestaw
narzędzi, służących upraszczaniu realizacji zadań, usprawnianiu pracy i
komunikacji wewnątrz firmy. Pakiet proponowanych rozwiązań IT obejmuje takie
narzędzia jak: Kopia Zapasowa, CRM, Baza Wiedzy czy Zarządzanie Projektami.
Spośród licznych zalet cechujących IT APLICON należy
wymienić:
- Elastyczność w dobrze pakietu aplikacji i możliwość
natychmiastowej jego zmiany, bez dodatkowych kosztów.
- Niewielka miesięczna opłata zapewnia dostęp do aplikacji
biznesowych oraz profesjonalnego wsparcia technicznego.
- Bezpieczne przechowywanie danych, bez konieczności
łączenia się z Internetem i związanego z tym ryzyka.
- Montowane urządzenie jest bezobsługowe, a klient nie
traci czasu na instalację, która jest wykonywana przez serwis Spółki.
- Telefoniczni konsultanci Emitenta służą pomocą w
rozwiązaniu każdego problemu technicznego.
Wybrane przez klienta narzędzia umieszczane są w
urządzeniu, które następnie instalowane jest na miejscu u klienta i
udostępniane do dalszych działań. Oprogramowanie wspierane jest przez
rozwiązania typu Open Source, co umożliwia jego swobodną modyfikację i ciągłe
ulepszanie. APLICON sprzedawany jest w modelu abonamentu, co czyni go dostępnym
nawet dla małych firm, dysponujących skromnym budżetem. Dodatkowo w ramach
usługi APLICON gwarantowany jest techniczny support urządzenia przez cały okres
trwania umowy i aktywna pięć dni w tygodniu linia telefoniczna obsługiwana
przez konsultantów. Na dalszych etapach rozwoju usługi planowane jest
rozszerzenie ilości dostępnych w APLICON rozwiązań tak, aby spełniać
oczekiwania zmieniającego się rynku. Niniejszej rozwiązanie IT Planet Soft
adresowane jest do polskiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Plany rozwoju Planet Soft zakładają intensyfikację skali
prowadzonej działalności, przy jednoczesnym wzroście wyników finansowych.
Zgodnie z założeniami Zarządu Emitenta, strategia rozwoju Spółki w 2012 i 2013
r. opierać się będzie o: budowę sieci dystrybucji, pozyskanie klientów
korzystających z usług IT (STOREQ i APLICON), rozwój istniejących rozwiązań IT
i wprowadzenie do oferty nowych usług.
Historia działalności Planet Soft
2000 - Powstanie firmy Planet Soft Hubert Wochyński z
siedzibą we Wrocławiu, której celem jest świadczenie usług wytwarzania
oprogramowania na zlecenie
2002 - Pozyskanie pierwszych zagranicznych klientów z USA
oraz Kanady
2005 - Rozszerzenie zakresu prowadzonej działalności o
usługi outsourcingu IT świadczonego dla klientów zagranicznych
2007 - Dynamiczny rozwój firmy i pozyskiwanie dalszych
odbiorców zagranicznych, w tym czołowych klientów z Niemiec i Wielkiej Brytanii
2009-2010 - czas dynamicznego wzrostu oraz istotnych zmian
w funkcjonowaniu firmy. Z początkiem 2009 r. dokonano zawiązania spółki Planet
Soft IT Outsourcing sp. z o.o., do której następnie wniesiona została
zorganizowana część przedsiębiorstwa Planet Soft Hubert Wochyński.
Na przełomie roku 2009/2010 na realizację rozwiązania IT
Spółki pozyskano dotację finansową ze środków Unii Europejskiej w kwocie ok.
635 tys. zł. Niebawem również rozpoczęto realizację pierwszej usługi Planet
Soft - STOREQ. Drugi rok obrotowy poprzednika prawnego Planet Soft zakończony
został na poziomie 1,13 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz dodatnim wynikiem
finansowym netto w wysokości 80 tys. zł.
2011 – 2012 - zakończone zostały prace nad pierwszą wersją
systemu STOREQ. W czerwcu 2011 r. rozpoczęto prace nad drugim rozwiązaniem IT
dla firm - APLICON. Następnie we wrześniu 2011 r. podjęto działania związane z
budową ogólnopolskiej sieci dystrybucji, zadaniem której jest pozyskiwanie
klientów i sprzedaż usług IT Emitenta, a także instalacja oprogramowania u
klienta, obsługa techniczna oraz bieżący serwis. W dniu 30 września 2011 r.
dokonano także podwyższenia kapitału zakładowego poprzednika prawnego Emitenta
do kwoty 300 tys. zł.
Przełom lat 2011 i 2012 to także okres intensywnych
przygotowań Spółki do debiutu na rynku NewConnect. W tym celu w dniu 24
października 2011 r. dokonano przekształcenia formy prawnej w spółkę akcyjną. W
dniu 30 grudnia 2011 r. nastąpiła rejestracja przekształcenia formy prawnej
Planet Soft w spółkę akcyjną. Wraz z rozpoczęciem działalności Spółki w nowej
formie prawnej, do sprzedaży wprowadzone zostały innowacyjne rozwiązania IT,
tj. STOREQ i APLICON. Ponadto, w okresie od 27 marca do 28 maja 2012 r.
przeprowadzono ofertę prywatną sprzedaży akcji serii B. Oferta zakończyła się
sukcesem, w ramach której sprzedano akcje serii B o wartości 755 tys. zł.
(377 500 akcji serii B po cenie emisyjnej 2,00 zł). W ramach
przeprowadzonej subskrypcji akcje zostały przydzielone 13 osobom, w tym
podmiotowi pełniącemu funkcję Animatora Rynku
Koszty przeprowadzenia oferty – 25 tys. zł.
W związku z sukcesem oferty sprzedaży akcji Spółki, w
wykonaniu umowy z dnia 20 marca 2012 r. zawartej pomiędzy Conspole Holdings Limited
a Autoryzowanym Doradcą, w dniu 31 maja 2012 r. zawarte zostały umowy
kupna-sprzedaży akcji, w ramach rozliczenia za doradztwo przy przeprowadzeniu
transakcji sprzedaży 377.500 akcji serii B. Celem sfinalizowania kwestii
sprzedaży akcji Emitenta, Conspole Holdings Limited dokonał zbycia 132.500
akcji serii B na rzecz:
a. Certus Capital sp. z o.o. -
Inwestycje - sp. k. (podmiot zależny od Autoryzowanego Doradcy) – w liczbie
123.500 (słownie: sto dwadzieścia trzy tysiące pięćset) akcji serii B,
b. jednej osoby fizycznej – w liczbie 9.000 (słownie:
dziewięć tysięcy) akcji serii B.
Cena sprzedaży akcji serii B wyniosła 1,00 zł (słownie:
jeden złoty) netto i została zapłacona przez Certus Capital sp. z o.o. -
Inwestycje - sp. k. i osobę fizyczną w dniu zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
Jednocześnie Certus Capital sp. z o.o. - Inwestycje - sp. k. oraz osoba
fizyczna złożyli zobowiązania w sprawie czasowego wyłączenia zbywalności akcji
typu lock-up.
Umowy lock-up.
Conspole
Holdings Limited (podmiot powiązany z
Panem Hubertem Wochyńskim, pełniącym funkcję Prezesa Zarządu), złożył
zobowiązanie w sprawie czasowego wyłączenia zbywalności 2.484.000 akcji, iż
przez okres 18 miesięcy od dnia debiutu na rynku NewConnect, nie będzie na
podstawie jakiejkolwiek czynności prawnej dokonywać rozporządzania akcjami
Spółki, to jest nie będzie ich zbywać, utrzymując przez cały okres trwania
powyższego ograniczenia co najmniej stan posiadania wskazany powyżej, ani
obciążać prawami osób trzecich, z zastrzeżeniem, że umowa lock-up
dopuszcza możliwość zbycia akcji Spółki na rzecz osoby trzeciej, w formie umowy
cywilnoprawnej, pod warunkiem, iż w umowie zbycia akcji nabywca akcji zobowiąże
się do niezwłocznego przystąpienia do umowy lock-up. Ponadto, zapisy umowy
lock-up umożliwiają obciążenie akcji Spółki znajdujących się w posiadaniu
Conspole Holdings Limited jako ewentualne zabezpieczenie emisji obligacji
spółki KASOMAT.PL S.A.
Certus
Capital sp. z o.o. - Inwestycje - sp. k. (podmiot zależny od Autoryzowanego Doradcy), złożyła w dniu 31
maja 2012 r. zobowiązanie w sprawie czasowego wyłączenia zbywalności 123.500
akcji. Przez okres 12 miesięcy od dnia debiutu na rynku NewConnect, nie
będzie na podstawie jakiejkolwiek czynności prawnej dokonywać rozporządzania
akcjami Spółki, to jest nie będzie ich zbywać, utrzymując przez cały okres
trwania powyższego ograniczenia co najmniej stan posiadania wskazany powyżej,
ani obciążać prawami osób trzecich, z zastrzeżeniem, że umowa lock-up
dopuszcza możliwość zbycia akcji Spółki na rzecz osoby trzeciej, w formie umowy
cywilnoprawnej pod warunkiem, iż w umowie zbycia akcji nabywca akcji zobowiąże
się do niezwłocznego przystąpienia do niniejszej umowy lock-up. Nie stanowić
będzie złamania zapisów niniejszego zobowiązania:
1) jakiekolwiek obciążenie,
zastawienie, zbycie lub przeniesie w inny sposób własności akcji, jak również
zobowiązanie się do dokonania takich czynności na rzecz jakiejkolwiek osoby po
cenie za jedną akcję powyżej równowartości 300% ceny emisyjnej akcji serii B w
ofercie prywatnej (która poprzedziła debiut na NewConnect) przeprowadzonej
przez głównego akcjonariusza Spółki w celu pozyskania zadowalającego
rozproszenia struktury akcjonariatu Spółki,
2) sprzedaż 42.500 (słownie:
czterdzieści dwa tysiące pięćset) akcji, objętych niniejszą umową, na podstawie
umowy cywilnoprawnej/umów cywilnoprawnych.
Akcjonariat
Wyniki finansowe (prognoza)
Struktura rodzajowa przychodów
Struktura geograficzna przychodów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz