środa, 1 sierpnia 2012

PRESTO - zapowiedź debiutu

PRESTO prowadzi działalność na rynku systemów kominowych (produkcja i dystrybucja na rynku krajowym ceramicznych systemów kominowych. Sprzedaz odbywa się wyłącznie poprzez partnerskie hurtownie oraz składy budowlane (obecnie ponad 100 tego typu punktów). Według Zarządu, PRESTO znajduje się w czołówce pod względem sprzedaży w Polsce z ok. 20% udziałem w rynku kompletatorów systemów kominowych.


Historia spółki sięga roku 2004, wtedy to została zawiązana PRESTO Spółka z o.o.

Przekształcenie PRESTO w spółkę akcyjną nastąpiło 27 marca 2012 r.

Ważne wydarzenia z historii PRESTO:
27.01.2004 – powołanie PRESTO Sp. z o.o.,
VI – X 2004 nawiązanie współpracy handlowej z wiodącymi dystrybutorami materiałów budowlanych w Polsce,
XII 2004 – uzyskanie aprobat technicznych Instytutu Techniki Budowlanej na sprzedaż kompletnych systemów kominowych PRESTO UNIWERSAL, PRESTO DUO, PRESTO SPS (LAS) – rozpoczęcie sprzedaży produktów na rynku,
2006 – jeden ze wspólników – Kazimierz Mierzwa występuje ze spółki, odsprzedaje swoje udziały pozostałym udziałowcom,
I 2007 – PRESTO nabywa nieruchomość gruntową o pow. 16500m2 w miejscowości Dębe w okolicach Serocka (budowa magazynu i siedziby),
IV 2008 – siedziba PRESTO zostaje przeniesiona do miejscowości Dębe,
IV 2010 – uzyskanie Certyfikatu Zakładowej Kontroli Produkcji uprawniającego do produkcji systemów kominowych i wprowadzania ich na rynek UE,
V 2010 – początek budowy obiektu biurowo – socjalnego w Dębe,
I 2011 – zakup lokalu handlowo – magazynowego w Warszawie przy ul. Trakt Lubelski,
28.07.2011 – podwyższenie kapitału zakładowego z 52 000 zł do 3 000 000 zł,
27.03.2012 – Zgromadzenie Wspólników podejmuje decyzję o przekształceniu PRESTO Sp. z o.o. w PRESTO S.A.
07.05.2012 – Sąd rejestruje PRESTO Spółka Akcyjna,
21.05.2012 – podniesienie kapitału zakładowego PRESTO o kwotę 400 000 zł w drodze emisji 4 mln akcji serii B.


Emisja akcji serii B
Oferta objęcia akcji serii B została przyjęta przez 5 podmiotów, które nabyły 4 mln akcji po cenie emisyjnej 0,15 zł. Emitent pozyskał 600 tys. zł.
Łączne szacunkowe koszty oferty wyniosły 89 tys. zł.
Celem emisji akcji serii B było pozyskanie środków na zasilenie kapitału obrotowego.

Akcjonariat



Nie zostały zawarte umowy lock-up.


Wyniki finansowe



Struktura przychodów netto 2011


 Siedziba spółki.

 źródło: www.presto-kominy.pl

Opracowano na podstawie Dokumentu Informacyjnego Presto S.A. 

 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz