Notowana na
NewConnect firma pożyczkowa kolejny raz wyraźnie poprawiła wyniki finansowe.
Przychody ze sprzedaży w drugim kwartale 2012 r. wzrosły, aż o 171 proc. do
4,99 mln zł. , natomiast wynik EBITDA zwiększył się o ponad 206 % do 1,49 mln
zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 r. Rewelacyjne wyniki to m.in.
efekt dynamicznej ekspansji Spółki w nowych regionach kraju.
Dzięki powiększeniu w drugim kwartale tego roku
sieci sprzedaży o cztery nowe placówki Marce udało się utrzymać wysoką dynamikę
rozwoju. W pierwszym półroczu 2012 r. firma wypracowała 9,35 mln zł przychodów ze
sprzedaży. Jest to wynik o 139% większy w porównaniu do pierwszego półrocza
2011 r. Spółka przez dwa pierwsze kwartały 2012 r. wypracowała na poziomie
EBITDA 3,4 mln zł oraz 1,1 mln zł zysku netto. Jest to odpowiednio o 137% i 77%
więcej niż w okresie styczeń-czerwiec 2011 r.
Dynamiczny rozwój
terytorialny i funkcjonowanie większej liczby biur sprzedaży bezpośrednio
przekłada się na osiągane przez Markę wyniki finansowe. Spółka w marcu otworzyła cztery nowe oddziały: w
Gdańsku, Toruniu, Łodzi oraz Krakowie, dzięki czemu oferta firmy jest już dostępna
na obszarze dziewięciu województw.
– Pierwsza połowa tego roku pokazuje, że zrobiliśmy słuszny krok
decydując się na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży naszej firmy. Wzrost liczby
placówek pozwala nam skokowo zwiększać wyniki finansowe. Jesteśmy przekonani,
że w całym roku uda nam się zrealizować prognozowane wcześniej cele finansowe
na 2012 r. czyli zysk netto na poziomie 4,04 mln zł netto oraz 25,65 mln zł
przychodów – komentuje Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A.
Zarząd firmy pożyczkowej na podstawie analizy
wyników finansowych za drugi kwartał 2012 r. podtrzymuje osiągnięcie prognozy wyników
finansowych, opublikowanych na początku tego roku. Marka osiąga wyniki
finansowe zgodnie z uprzednio zakładanymi prognozami kwartalnymi. Dodatkowo, otwarte
w marcu tego roku biura sprzedaży są obecnie w fazie intensywnego rozwoju, co
będzie miało swoje odzwierciedlenie w wynikach za drugie półrocze 2012 r.
Dynamiczna ekspansja
Marki w nowych regionach kraju sprawia, że z usług pożyczkowych firmy korzysta
coraz większa liczba zadowolonych klientów. W pierwszym kwartale Marka
pozyskała blisko 3140 nowych klientów, natomiast w drugim kwartale liczba osób
korzystających z oferty firmy zwiększyła się o kolejne 6850 klientów. Na koniec
czerwca blisko 600 przedstawicieli handlowych firmy Marka obsługiwało łącznie
blisko 20 tysięcy klientów w całym kraju.
Informacje o Spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa,
specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w
domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od
2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni)
oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty
firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które
wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na koniec
drugiego kwartału 2012 roku Spółka
posiadała blisko 20 tys. klientów (23,5 tys.
aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest
poprzez dziewięć biur (Białystok, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Gdańsk,
Toruń, Łódź, Kraków) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego,
warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz
małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się ponad 600 wykwalifikowanych
przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w
obszarze działania firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz