80,59%,
o tyle zwiększyła się w IV kwartale 2012 sprzedaż w IAI
S.A. w porównaniu z analogicznym okresem 2011. Narastająco po czterech
kwartałach 2012 roku IAI S.A. odnotowała przychód netto na poziomie ponad 5.5
miliona złotych. Doskonała dynamika Spółki na koniec 2012 roku to pewny
potencjał wzrostu w 2013.
Notowana na NewConnect od
2009 roku, Spółka IAI S.A. oferuje zintegrowaną platformę do obsługi sklepów i
hurtowni internetowych sprzedawaną na zasadach wynajmu aplikacji SaaS (Software
as a Service).W IV kwartale 2012 roku, spółka konsekwentnie realizowała swoją
strategię rozwoju, która polega na zwiększaniu konwersji i ogólnej sprzedaży w
obsługiwanych e-sklepach przez wdrażanie efektywnych rozwiązań wspierających
e-handel oraz ekspansji na rynki zagraniczne, przede wszystkim Wielką Brytanię,
Irlandię i Niemcy.
- Wysoka dynamika
wzrostu przychodów wynika z realizacji naszej strategii. Skupiamy się na
wejściu na rynki zagraniczne oraz maksymalizacji sprzedaży naszych klientów.
Dzięki temu oni częściej zamawiają nasze usługi, a ich sukces przyciąga do nas
kolejne sklepy. My wtedy dajemy im narzędzia, dzięki którym sprzedają jeszcze
więcej. W ten sposób, razem z klientami, napędzamy się do tworzenia coraz
bardziej efektywnych rozwiązań – komentuje Sebastian Muliński, wiceprezes
zarządu IAI S.A.
Z ważnych nowości
wdrożonych przez IAI S.A. należy wymienić to, że jako pierwsza firma na polskim
rynku zaoferowała integrację z brytyjską wersją usługi Amazon Marketplace,
która pozwala bezpiecznie i bez angażowania dużego kapitału rozpocząć
sprzedaż na nowych, zagranicznych rynkach. IAI S.A. wprowadziła do swojej
oferty także integracje z dużymi, międzynarodowymi systemami płatności
takimi jak Google Wallet oraz Nochex i uruchomiła moduł do automatycznego
wyliczania kursów walut. Pozwala też na integrację z kurierami obsługującymi
przesyłki międzynarodowe. Działania te stawiają Spółkę na pozycji lidera
e-commerce na polskim rynku i przyciągają nowych klientów .
- W 2012 roku
wdrożyliśmy kilkadziesiąt nowych rozwiązań, które pozwalają nam na pozyskiwanie
zagranicznych klientów. Jednak korzyści z tych rozwiązań czerpią także e-sklepy
w Polsce, które coraz odważniej eksportują. Dzięki naszym bezpiecznym i
efektywnym rozwiązaniom oraz obsłudze wielokanałowego marketingu mogą swobodnie
tworzyć i realizować swoje własne strategie ekspansji zagranicznej. W ten
sposób zwiększają się też nasze przychody z abonamentów i innych opłat,
które są silnie, dodatnio skorelowane z przychodami naszych klientów. -
dodaje Sebastian Muliński.
Warto też
odnotować, że wysoka dynamika wzrostu przychodów utrzymuje się już od kilku
kwartałów z rzędu. W odniesieniu do czwartego kwartału 2009, kiedy firma
zadebiutowała na giełdzie, przychody z analogicznego okresu 2012 roku były
ponad trzykrotnie wyższe (wzrost o 213%) a koszty w tym samym czasie się
podwoiły (wzrost o 93%). W IV kwartale 2012 roku przychody IAI S.A. odnotowały
wyraźny wzrost o 43.5% w stosunku do tego samego okresu 2011. Całość dobrych
wyników zwieńcza wygenerowanie w IV kwartale 2012 roku 383 tysięcy złotych
zysku netto.
Na 2013 rok Zarząd przewiduje dalszy wzrost
przychodów. Ma to przede wszystkim związek z pozyskiwaniem nowych klientów na
rynkach zagranicznych i w Polsce oraz wprowadzaniu nowych, zyskownych dla
Spółki usług. IAI S.A. systematycznie realizuje kolejne wdrożenia na rynkach
brytyjskim, niemieckim i irlandzkim. Dzięki temu przychody z tych rynków będą
systematycznie rosły, a to z kolei przełoży się na ogólne wyniki finansowe
firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz