Strony

wtorek, 19 lutego 2013

80% wzrost sprzedaży IAI S.A.


80,59%, o tyle zwiększyła się w IV kwartale 2012 sprzedaż w IAI S.A. w porównaniu z analogicznym okresem 2011. Narastająco po czterech kwartałach 2012 roku IAI S.A. odnotowała przychód netto na poziomie ponad 5.5 miliona złotych. Doskonała dynamika Spółki na koniec 2012 roku to pewny potencjał wzrostu w 2013.


Notowana na NewConnect od 2009 roku, Spółka IAI S.A. oferuje zintegrowaną platformę do obsługi sklepów i hurtowni internetowych sprzedawaną na zasadach wynajmu aplikacji SaaS (Software as a Service).W IV kwartale 2012 roku, spółka konsekwentnie realizowała swoją strategię rozwoju, która polega na zwiększaniu konwersji i ogólnej sprzedaży w obsługiwanych e-sklepach przez wdrażanie efektywnych rozwiązań wspierających e-handel oraz ekspansji na rynki zagraniczne, przede wszystkim Wielką Brytanię, Irlandię i Niemcy.

- Wysoka dynamika wzrostu przychodów wynika z realizacji naszej strategii. Skupiamy się na wejściu na rynki zagraniczne oraz maksymalizacji sprzedaży naszych klientów. Dzięki temu oni częściej zamawiają nasze usługi, a ich sukces przyciąga do nas kolejne sklepy. My wtedy dajemy im narzędzia, dzięki którym sprzedają jeszcze więcej. W ten sposób, razem z klientami, napędzamy się do tworzenia coraz bardziej efektywnych rozwiązań – komentuje Sebastian Muliński, wiceprezes zarządu IAI S.A.

Z ważnych nowości wdrożonych przez IAI S.A. należy wymienić to, że jako pierwsza firma na polskim rynku zaoferowała integrację z brytyjską wersją usługi Amazon Marketplace, która pozwala bezpiecznie i bez angażowania dużego kapitału rozpocząć sprzedaż na nowych, zagranicznych rynkach. IAI S.A. wprowadziła do swojej oferty także integracje z dużymi, międzynarodowymi systemami płatności takimi jak Google Wallet oraz Nochex i uruchomiła moduł do automatycznego wyliczania kursów walut. Pozwala też na integrację z kurierami obsługującymi przesyłki międzynarodowe. Działania te stawiają Spółkę na pozycji lidera e-commerce na polskim rynku i przyciągają nowych klientów .

- W 2012 roku wdrożyliśmy kilkadziesiąt nowych rozwiązań, które pozwalają nam na pozyskiwanie zagranicznych klientów. Jednak korzyści z tych rozwiązań czerpią także e-sklepy w Polsce, które coraz odważniej eksportują. Dzięki naszym bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniom oraz obsłudze wielokanałowego marketingu mogą swobodnie tworzyć i realizować swoje własne strategie ekspansji zagranicznej. W ten sposób zwiększają się też nasze przychody z abonamentów i innych opłat, które są silnie, dodatnio skorelowane z przychodami naszych klientów. - dodaje Sebastian Muliński.

Warto też odnotować, że wysoka dynamika wzrostu przychodów utrzymuje się już od kilku kwartałów z rzędu. W odniesieniu do czwartego kwartału 2009, kiedy firma zadebiutowała na giełdzie, przychody z analogicznego okresu 2012 roku były ponad trzykrotnie wyższe (wzrost o 213%) a koszty w tym samym czasie się podwoiły (wzrost o 93%). W IV kwartale 2012 roku przychody IAI S.A. odnotowały wyraźny wzrost o 43.5% w stosunku do tego samego okresu 2011. Całość dobrych wyników zwieńcza wygenerowanie w IV kwartale 2012 roku 383 tysięcy złotych zysku netto.
Na 2013 rok Zarząd przewiduje dalszy wzrost przychodów. Ma to przede wszystkim związek z pozyskiwaniem nowych klientów na rynkach zagranicznych i w Polsce oraz wprowadzaniu nowych, zyskownych dla Spółki usług. IAI S.A. systematycznie realizuje kolejne wdrożenia na rynkach brytyjskim, niemieckim i irlandzkim. Dzięki temu przychody z tych rynków będą systematycznie rosły, a to z kolei przełoży się na ogólne wyniki finansowe firmy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz