Białostocka firma
pożyczkowa notowana na rynku NewConnect i Catalyst w czwartym kwartale
ubiegłego roku wypracowała 4,6 mln zł przychodu, czyli o 19% więcej w
porównaniu z IV kwartałem 2011r. W całym 2012 r. Marka S.A. wypracowała blisko
19 mln zł przychodów, czyli o 73% więcej w porównaniu do analogicznego okresu
2011 r.
Na
poziomie netto firma w ostatnim kwartale zanotowała stratę w wysokości 752 tys.
zł, podczas, gdy w 2011 r. czwarty kwartał został zakończony zyskiem netto na
poziomie 819 tys. zł.. W całym 2012 roku
Marka wypracowała 58 tys. zł zysku netto, co jest o 97% mniej w porównaniu z
2011 r., kiedy wynik ten stanowił prawie 2,2 mln zł.
„Słabsze wyniki, które osiągnęliśmy są
efektem zmiany polityki rozliczenia odpisów aktualizacyjnych, której celem było
zwiększenie bezpieczeństwa w pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej oraz
zawirowania wokół poza bankowych instytucji finansowych. Zmieniliśmy
dotychczasową politykę sprzedażową, która wpłynęła na istotny spadek dynamiki
udzielanych pożyczek w czwartym kwartale” – mówi Jarosław Konopka, Wiceprezes
Zarządu Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję Prezesa Zarządu.
Marka
obecnie wdraża gruntowne zmiany, mające na celu poprawę sytuacji finansowej
oraz zwiększenie jej wartości.
„Przeprowadziliśmy fundamentalną rewizję
dotychczasowej strategii rozwoju. Jesteśmy na etapie wdrożenia programu
restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Wprowadziliśmy nową
strategię ekspansji w regionach, która zakłada zrównoważony i niskonakładowy
rozwój terytorialny. Zamknięcie pięciu biur pozwoli nam zaoszczędzić na
wydatkach administracyjnych, czyli zoptymalizować koszty funkcjonowania w
regionach” –dodał Jarosław Konopka.
W
ramach polityki optymalizacji biznesu w styczniu Marka uruchomiła nowy kanał
dystrybucji pożyczek gotówkowych przy współpracy z Pośrednikami Kredytowymi.
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca
się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta.
Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60
tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane
są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy
wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły
i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na czwarty kwartał
2012 roku. Spółka posiada - blisko 25 tys. klientów (około 26,9 tys. aktywnych
umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest na
obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego,
podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego
oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około
550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do
najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz