Spółka Aiton Caldwell SA, po udanym
debiucie w Rumunii i Stanach Zjednoczonych, intensyfikuje poszukiwania partnera
strategicznego na Ukrainie. W tym celu zarząd promuje spółkę na tamtejszym
rynku oraz przekonuje ukraińskich przedsiębiorców do korzyści wynikających z
usług telekomunikacyjnych w chmurze.
Aiton Caldwell SA pojawił się na
odbywającej się w Kijowie konferencji „IT dla biznesu”, podczas której Prezes
Jan Wyrwiński, poprowadził wykład „Jak zarabiać na telefonii bez inwestycji?”. Podjęte działania wpisują się w nową strategią rozwoju
spółki opartą na dywersyfikacji działań, m.in. poprzez wejście w nowy segment
usług, świadczonych w modelu PaaS (Platform as a Service).
Konferencja „IT dla
biznesu” jest największym tego typu spotkaniem przedstawicieli świata biznesu,
nowych technologii i e-commerce na Ukrainie, przybyłych z krajów Europy
Środkowo-Wschodniej. W trakcie wykładu, Jan Wyrwiński przedstawił słuchaczom
istotę usług telekomunikacyjnych w chmurze, perspektywy rynku oraz pełną ofertę
biznesową spółki Aiton Caldwell. Zaznaczył na czym polega istota partnerstwa w
modelu PaaS oraz obustronne korzyści wynikające z zawarcia porozumienia o
partnerstwie strategicznym i w konsekwencje powołania nowej marki na rynek
ukraiński. W konferencji wzięło udział łącznie blisko 250 uczestników.
„Od dłuższego czasu
obserwujemy rynek ukraiński i dostrzegamy w nim duży potencjał. Tamtejszy sektor
IT dynamicznie się rozwija, czego wynikiem jest stopniowa rezygnacja z
tradycyjnych rozwiązań teleinformatycznych na rzecz usług oferowanych w
chmurze. Firmy zaczynają poszukiwać rozwiązań, które pozwolą im usprawnić
procesy biznesowe oraz zredukować koszty bieżącej działalności przy minimalnych
nakładach inwestycyjnych. Posiadamy nowoczesną platformę telekomunikacyjnej ze
sprawdzonymi na rynku polskim rozwiązaniami, dlatego poprzez partnerstwo
strategiczne z ukraińskim podmiotem chcemy stworzyć innowacyjną usługę
telekomunikacyjną, odpowiadającą na zmieniające się potrzeby biznesowe naszych
wschodnich sąsiadów.” – twierdzi Jan
Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton
Caldwell SA.
W ramach przyjętej
strategii biznesowej Aiton Caldwell SA planuje zaoferować ukraińskiemu
partnerowi własne rozwiązania telekomunikacyjne, dostępne na platformie w
chmurze (PaaS). Partner
zyskuje w ten sposób dostęp do narzędzi oferowanych przez platformę w postaci
gotowego i dostosowanego do jego potrzeb rozwiązania. Umożliwia mu to
rozpoczęcie własnej działalności lub dodanie nowych usług do własnej
infrastruktury, bez ponoszenia ryzyka technologicznego, kosztów inwestycyjnych
i przy atrakcyjnej ofercie rozliczeniowej (np. revenue share).
Ten sam
model współpracy, oparty o model PaaS, został wdrożony w Rumunii oraz w Stanach
Zjednoczonych.
W lipcu 2012 roku Spółka podpisała
strategiczną umowę partnerską z rumuńską, teleinformatyczną firmą Media SAT, na
mocy którego powołano do życia markę Alonia Business – rozwiązanie
telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP. W lipcu
tego samego roku podobna umowa została zawarta z Aiton Caldwell, Inc.,
niezależną teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach
współpracy amerykańska firma świadczy ofertę telefonii VoIP wraz z
zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych. Produkt
otrzymał nazwę SYNNEX CLOUDSolv SOHO
VoIP.
*****
Aiton Caldwell SA to lider
polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz światowy
dostawca nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym
modelu. Spółka, w ramach swojej działalności, świadczy usługi SaaS (Software
as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform
as a Service) dla partnerów zewnętrznych.
Aiton Caldwell SA świadczy
kompleksowe usługi telekomunikacyjne oparte na modelu SaaS za pośrednictwem
trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system
telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca
darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z
segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana
mikroprzedsiębiorstwom i startupom). Łącznie obsługują 140 tys.
użytkowników, obejmując swym zasięgiem 40 proc. rynku VoIP oraz 2 proc.
polskiego rynku MSP. Produkty składają się z wielu nowoczesnych usług (m.in.
Wirtualna Centrala, Call Center, Telekonferencje, Nagrywanie połączeń, Mass
Dial), których nie znajdziemy u tradycyjnych operatorów.
Spółka jest również
dostawcą platformy w chmurze dla dwóch partnerów zagranicznych. W wyniki
współpracy powstały nowe produkty: Alonia Business - rozwiązanie
telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku
rumuńskim oraz SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, dedykowane na rynek
amerykański.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz