piątek, 19 kwietnia 2013

Aiton Caldwell SA poszukuje partnerów na Ukrainie

Spółka Aiton Caldwell SA, po udanym debiucie w Rumunii i Stanach Zjednoczonych, intensyfikuje poszukiwania partnera strategicznego na Ukrainie. W tym celu zarząd promuje spółkę na tamtejszym rynku oraz przekonuje ukraińskich przedsiębiorców do korzyści wynikających z usług telekomunikacyjnych w chmurze.
Aiton Caldwell SA pojawił się na odbywającej się w Kijowie konferencji „IT dla biznesu”, podczas której Prezes Jan Wyrwiński, poprowadził wykład „Jak zarabiać na telefonii bez inwestycji?”. Podjęte działania wpisują się w nową strategią rozwoju spółki opartą na dywersyfikacji działań, m.in. poprzez wejście w nowy segment usług, świadczonych w modelu PaaS (Platform as a Service).

Konferencja „IT dla biznesu” jest największym tego typu spotkaniem przedstawicieli świata biznesu, nowych technologii i e-commerce na Ukrainie, przybyłych z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W trakcie wykładu, Jan Wyrwiński przedstawił słuchaczom istotę usług telekomunikacyjnych w chmurze, perspektywy rynku oraz pełną ofertę biznesową spółki Aiton Caldwell. Zaznaczył na czym polega istota partnerstwa w modelu PaaS oraz obustronne korzyści wynikające z zawarcia porozumienia o partnerstwie strategicznym i w konsekwencje powołania nowej marki na rynek ukraiński. W konferencji wzięło udział łącznie blisko 250 uczestników.

„Od dłuższego czasu obserwujemy rynek ukraiński i dostrzegamy w nim duży potencjał. Tamtejszy sektor IT dynamicznie się rozwija, czego wynikiem jest stopniowa rezygnacja z tradycyjnych rozwiązań teleinformatycznych na rzecz usług oferowanych w chmurze. Firmy zaczynają poszukiwać rozwiązań, które pozwolą im usprawnić procesy biznesowe oraz zredukować koszty bieżącej działalności przy minimalnych nakładach inwestycyjnych. Posiadamy nowoczesną platformę telekomunikacyjnej ze sprawdzonymi na rynku polskim rozwiązaniami, dlatego poprzez partnerstwo strategiczne z ukraińskim podmiotem chcemy stworzyć innowacyjną usługę telekomunikacyjną, odpowiadającą na zmieniające się potrzeby biznesowe naszych wschodnich sąsiadów.” twierdzi Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.

W ramach przyjętej strategii biznesowej Aiton Caldwell SA planuje zaoferować ukraińskiemu partnerowi własne rozwiązania telekomunikacyjne, dostępne na platformie w chmurze (PaaS). Partner zyskuje w ten sposób dostęp do narzędzi oferowanych przez platformę w postaci gotowego i dostosowanego do jego potrzeb rozwiązania. Umożliwia mu to rozpoczęcie własnej działalności lub dodanie nowych usług do własnej infrastruktury, bez ponoszenia ryzyka technologicznego, kosztów inwestycyjnych i przy atrakcyjnej ofercie rozliczeniowej (np. revenue share).

Ten sam model współpracy, oparty o model PaaS, został wdrożony w Rumunii oraz w Stanach Zjednoczonych.

W lipcu 2012 roku Spółka podpisała strategiczną umowę partnerską z rumuńską, teleinformatyczną firmą Media SAT, na mocy którego powołano do życia markę Alonia Business – rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP. W lipcu tego samego roku podobna umowa została zawarta z Aiton Caldwell, Inc., niezależną teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach współpracy amerykańska firma świadczy ofertę telefonii VoIP wraz z zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych. Produkt otrzymał nazwę SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP.

*****

Aiton Caldwell SA to lider polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz światowy dostawca nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym modelu. Spółka, w ramach swojej działalności, świadczy usługi SaaS (Software as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform as a Service) dla partnerów zewnętrznych.

Aiton Caldwell SA świadczy kompleksowe usługi telekomunikacyjne oparte na modelu SaaS za pośrednictwem trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana mikroprzedsiębiorstwom i startupom). Łącznie obsługują 140 tys. użytkowników, obejmując swym zasięgiem 40 proc. rynku VoIP oraz 2 proc. polskiego rynku MSP. Produkty składają się z wielu nowoczesnych usług (m.in. Wirtualna Centrala, Call Center, Telekonferencje, Nagrywanie połączeń, Mass Dial), których nie znajdziemy u tradycyjnych operatorów. 


Spółka jest również dostawcą platformy w chmurze dla dwóch partnerów zagranicznych. W wyniki współpracy powstały nowe produkty: Alonia Business - rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim oraz SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, dedykowane na rynek amerykański.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz