piątek, 21 września 2012

Cloud Technologies S.A.: Silnik behawioralny podwaja CTR

Cloud Technologies S.A. opublikowała raport dotyczący skuteczności silnika behawioralnego. To narzędzie, które umożliwia tworzenie profili zainteresowań użytkowników witryn internetowych. Wiedza ta jest szczególnie cenna na rynku reklamy internetowej. Z przeprowadzonych testów wynika, że umożliwia podniesienie współczynnika CTR o 50 – 100%.


Silnik behawioralny to narzędzie, które analizuje zachowania użytkowników witryn internetowych oraz na tej podstawie tworzy profile zainteresowań. Narzędzie klasyfikuje użytkowników do kilkunastu grup tematycznych (np. biznes, finanse, motoryzacja). Daje również możliwość analizowanie konkretnych słów kluczowych opisujących użytkowników (np. kredyt, forex).
Z opublikowanego raportu dotyczącego skuteczności silnika behawioralnego wynika, że zastosowanie tej wiedzy do optymalizacji kampanii reklamowych umożliwia istotne podniesienie współczynnika CTR (Clickthrough Rate), który stanowi podstawową miarę efektywności kampanii reklamowych.



Przedstawione w raporcie testy zostały wykonane z wykorzystaniem wiedzy wyłącznie na temat klasyfikacji użytkownika do grup zainteresowań, a to wciąż dość ogólna wiedza. Silnik behawioralny umożliwia analizę zainteresowań nawet na poziomie słów kluczowych. W przyszłości spodziewamy się jeszcze lepszych wyników.” – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.

Silnik behawioralny stanowi kluczowe źródło danych dla systemów RTB (Real-Time Bidding). IDC szacuje, że do 2015 roku wydatki na reklamę RTB w USA i Europie Zachodniej będą się zwiększać w tempie odpowiednio 70% i 113% rocznie i osiągną wartość 5,1 mld dol. w USA, 681 mln dol. w UK, 495 mln dol. w Niemczech i 220 mln dol. we Francji. IAB Polska przewiduje, że podobnego trendu możemy spodziewać się również w Europie Środkowo-Wschodniej.
 
Spółka przystąpiła do realizacji inwestycji w IV kwartale 2011 roku z zamiarem przeznaczenia na pierwszy etap środków w wysokości 0,8 mln zł. Udostępnienie projektu do użytku komercyjnego nastąpiło w II kwartale 2012 roku.



P O L E C A M Y:

Dwa i pół roku NC Lead. Aton-HT zawsze w składzie 

Polowanie na jelenia - weź udział w nagonce!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz