wtorek, 30 kwietnia 2013

Aiton Caldwell: wyniki za 2012 rok


Notowana na rynku NewConnect Spółka Aiton Caldwell SA opublikowała wyniki finansowe za 2012 rok. W raportowanym okresie przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 21-proc. do wartości 12 247 tys. zł. Spółka rozszerzyła swoją strategię
, w ramach której oferuje usługi telekomunikacyjne w chmurze (SaaS – Software as a Service) dla segmentu MSP oraz klientów indywidualnych, natomiast partnerom zewnętrznym dostarcza własne rozwiązania działające w tym modelu (PaaS - Platform as a Service). Taki schemat współpracy został już wdrożony w Rumunii oraz w Stanach Zjednoczonych. W bieżącym roku planowana jest dalsza dywersyfikacja źródeł przychodów oraz ekspansja na kolejne rynki zagraniczne poprzez wprowadzanie na nie nowych marek wspólnie z lokalnymi partnerami.

Kontynuacja przyjętej przez Zarząd w 2012 roku wizji rozwoju jest wynikiem kształtującego się od kilku lat trendu, który wskazuje na spadek przychodów zarówno z telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej, co potwierdza raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej z czerwca ub. roku. Równolegle ze spadkiem przychodów wśród operatorów telekomunikacyjnych, nieprzerwanie rośnie rynek usług w chmurze (SaaS), stanowiących już blisko 10-proc. wartości całego rynku outsorcingu IT. Zdaniem analityków będzie on rósł – średnio o 36 proc. rocznie, osiągając wartość 250 mln USD w 2016 roku.

Aby umożliwić sprawne realizowanie nowej strategii, wprowadzone zostało wiele zmian organizacyjnych wewnątrz Spółki. Objęły one m.in.: przeorganizowaniem struktury Spółki, szereg usprawnień w zakresie komunikacji wewnętrznej oraz zarządzania ludźmi. Duży nacisk położono także na szkolenia pracowników, zarówno w zakresie wiedzy merytorycznej, jak i kompetencji miękkich.

„Dotychczasowe osiągnięcia - zbudowanie kilku znaczących marek na rynku telekomunikacyjnym i zdobycie pozycji jednego z liderów krajowego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze spowodowały, że musieliśmy w minionym roku zadać sobie pytania, odnośnie tego po co robimy to co robimy, co dalej oraz jak chcemy to osiągnąć. W wyniku zaangażowania Rady Nadzorczej, klientów i oczywiście również pracowników, znajdujemy odpowiedzi na powyższe pytania oraz wyciągamy z nich wnioski, co będzie z pewnością mocno zauważalne w naszych działaniach i komunikacji w następnych kilkunastu miesiącach.” – informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.

W wyniku podejmowanych przez Spółkę działań ekspansyjnych na rynki zagraniczne, Aiton Caldwell SA podpisał w lipcu zeszłego roku dwie strategiczne umowy partnerskie, dzięki czemu technologia gdańskiej firmy pojawiła się w Rumunii i Stanach Zjednoczonych. Skutkiem zawarcia porozumień było powołanie do życia rumuńskiej marki Alonia Business i amerykańskiej SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP – rozwiązań telekomunikacyjnych w technologii SaaS dla klientów biznesowych. Współpraca została oparta o model w którym Spółka oferuje partnerowi własne rozwiązania telekomunikacyjne, dostępne na platformie w chmurze (PaaS). W kręgu zainteresowań gdańskiej spółki pozostaje rynek ukraiński, węgierski, czeski i irlandzki.

Produkty oferowane na rynku amerykańskim oraz rumuńskim są oparte na unikalnej koncepcji biznesowej Aiton Caldwell SA (model PaaS) i wpisują się w przyjętą przez Spółkę strategię ekspansji na rynki zagraniczne. Sukces komercyjny obu produktów spodziewany jest w okresie najbliższych 2-3 lat, choć już w 2012 roku udział obu marek w przychodach Spółki stanowił 2 proc. przychodów. Lata 2013-2014 będą stanowić dla Spółki okres intensyfikacji działań na rynkach zagranicznych oraz czas weryfikacji przez polski rynek naszej uaktualnionej oferty produktowej.dodaje  Jan Wyrwiński.

Niezależnie do działań na arenie międzynarodowej Business Line Managerowie istniejących marek zainicjowali projekty na rzecz ich większej rozpoznawalności oraz dostosowania pod konkretne wymagania klientów. W ramach największej marki FreecoNet, przeprowadzone zostały badania opinii klientów. W III kwartale nastąpił zdecydowany zwrot rozwojowy w kierunku wsparcia mobilnego typu pracy oraz rozpoczęto proces tworzenia mikrostron dedykowanych konkretnym usługom FreecoNet. Równocześnie przeprowadzone zostały prace związane z odświeżeniem wizerunku marki oraz nową strategią komunikacji z klientem. W ramach marki Vanberg Systems skoncentrowano swoje wysiłki na rozbudowie funkcjonalności usług. Produkt Smarto rozszerzono o profesjonalny system CRM służący do zarządzania relacjami z klientami. Równocześnie dostosowano ofertę do potrzeb klientów biznesowych poprzez wprowadzenie oferty STARTER, która umożliwia bezpłatne korzystanie z pełnej funkcjonalności produktu roku przez okres do 6 miesięcy.

WYNIKI FINANSOWE
W roku 2012 Spółka odnotowała ponad 21-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011. Obserwowana zmiana - o blisko 2,2 mln zł, do poziomu 12 427 tys. zł, spowodowana była wzrostem liczby klientów produktów Spółki oraz wzrostem przychodów z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich. Pomimo wzrostu przychodów zysk netto (651 tys. zł) spadł o 14%, w stosunku do roku poprzedniego. Jak tłumaczy Jan Wyrwiński: – „Niższe wyniki to w zdecydowanej mierze efekt przygotowania bazy technologicznej i ludzkiej pod rozwój, wysokich nakładów inwestycyjnych z tytułu rozwoju istniejących produktów Spółki oraz ekspansji na rynki zagraniczne.”

W opinii Zarządu, podjęte działania będą w przyszłości skutkowały wymiernymi korzyściami ekonomicznymi i wzrostem wyniku na sprzedaży.

*****
Aiton Caldwell SA to lider polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz światowy dostawca nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym modelu. Spółka, w ramach swojej działalności, świadczy usługi SaaS (Software as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform as a Service) dla partnerów zewnętrznych.

Aiton Caldwell SA świadczy kompleksowe usługi telekomunikacyjne oparte na modelu SaaS za pośrednictwem trzech linii biznesowych: Vanberg Systems (zaawansowany i kompleksowy system telekomunikacyjny dla firm), FreecoNet (platforma telekomunikacyjna oferująca darmowe rozmowy wewnątrz sieci, dedykowana klientom indywidualnym oraz firmom z segmentu SOHO) oraz Smarto (usługa telekomunikacyjna dedykowana mikroprzedsiębiorstwom i startupom). Łącznie obsługują 140 tys. użytkowników, obejmując swym zasięgiem 40 proc. rynku VoIP oraz 2 proc. polskiego rynku MSP. Produkty składają się z wielu nowoczesnych usług (m.in. Wirtualna Centrala, Call Center, Telekonferencje, Nagrywanie połączeń, Mass Dial), których nie znajdziemy u tradycyjnych operatorów. 

Spółka jest również dostawcą platformy w chmurze dla dwóch partnerów zagranicznych. W wyniki współpracy powstały nowe produkty: Alonia Business - rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim oraz SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, dedykowane na rynek amerykański.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz