PHZ
Baltona S.A., planujący debiut na GPW operator sklepów wolnocłowych,
opublikował wyniki finansowe za IV kwartał 2011 roku. Przychody na poziomie
52,3 mln zł oznaczają wzrost sprzedaży o 31% w stosunku do analogicznego okresu
roku poprzedniego. Wysoka dynamika wzrostów przełożyła się także na wyniki w
całym 2011 roku – Spółka zaraportowała 10,1 mln zł EBITDA.
W ostatnich trzech
miesiącach ubiegłego roku grupa PHZ Baltona S.A. wypracowała prawie 52,3 mln przychodów
ze sprzedaży, co daje wzrost o ponad 31% w porównaniu do analogicznego okresu
2010 roku. Pozytywne zmiany nastąpiły także w wyniku netto. W tym
najtrudniejszym okresie w ruchu turystycznym Grupa Baltona obniżyła stratę o
0,3 mln zł, i to pomimo poniesienia kosztów wynikających z działań
restrukturyzacyjnych w Spółce.
Jeszcze lepsze wyniki
Spółka zanotowała w całym 2011 roku. W ubiegłym roku sprzedaż liczona rok do
roku zwiększyła się o 36,6 mln zł, czyli o 24 proc. Grupa Baltona ponad
dwukrotnie zwiększyła zysk ze sprzedaży (o 2,7 mln zł) oraz o 55% zysk netto (o
1,4 mln zł). W sumie PHZ Baltona S.A. w 2011 roku osiągnęła 10,1 mln
EBITDA oraz 192,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Oznacza to, że Spółka
przekroczyła zakładane prognozy roczne (odpowiednio 10 mln zł i 185 mln zł).
– W czwartym kwartale skupiliśmy się na wykorzystaniu
korzystnej koniunktury w branży lotniczej, która przełożyła się na osiągnięcie
dobrych wyników finansowych w całym roku 2011. Wpływ na wyniki miało również poszerzenie oferty
towarowej dla naszych klientów oraz ścisła kontrola kosztów – mówi
Andrzej Uryga, dyrektor zarządzający PHZ Baltona S.A. – Drugim elementem sukcesu jest dalsza ekspansja
grupy – dodaje.
W 2011 roku Baltona
uruchomiła sklep na lotnisku w rumuńskiej Konstancy, a także dwa sklepy na
Lotnisku Chopina w Warszawie: w pirsie południowym oraz w ogólnodostępnej
części hali przylotów. Kolejnym impulsem w rozwoju grupy Baltona jest wygrany
przetarg na zagospodarowanie strefy duty-free w porcie lotniczym Gdańsk oraz
zbliżające się otwarcie pierwszego sklepu w Europie Zachodniej – we francuskim
Montpellier, na wybrzeżu Morza Śródziemnego. Spółka przygotowuje
się także do przeniesienia notowań z rynku NewConnect na rynek regulowany
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
– Osiągnięcie wyników w 2011 roku powyżej prognoz
pozwala nam z optymizmem spoglądać w przyszłość. Plany na ten rok zakładają
debiut na głównym parkiecie. Grupa prowadzi także kilka projektów
inwestycyjnych, które mogą zakończyć się przejęciem innych podmiotów
działających w tej samej branży co Baltona – mówi Andrzej Uryga.
***
PHZ Baltona S.A. jest największym
operatorem sklepów wolnocłowych w Polsce. Posiada 24 sklepy w 11 lokalizacjach
w Polsce i w Rumunii, przede wszystkim w głównych portach lotniczych. Jako
lider segmentu Duty Free & Travel Retail posiada prawie 50% udziału w rynku
polskim. Ponadto zajmuje się zaopatrywaniem załóg statków i okrętów cumujących
w polskich portach morskich. W 2010 roku spółka pozyskała inwestora
strategicznego – Flemingo International Limited z siedzibą w Dubaju. Od czerwca
2011 roku Spółka notowana jest na rynku NewConnect, a w 2012 r. planowane jest
przeniesienie notowań na główny parkiet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz