środa, 4 kwietnia 2012

Leśne Runo buduje sieć 30 restauracji

Leśne Runo S.A., operator sieci barów restauracyjnych zlokalizowanych przy głównych trasach komunikacyjnych w kraju przyspiesza rozwój. Przyjęta przez Zarząd strategia zakłada zwiększenie liczby prowadzonych restauracji do 30 w ciągu najbliższych 3 lat. Spółka już w kwietniu zadebiutuje na NewConnect.
 
Leśne Runo w ostatnich miesiącach znacznie przyspieszyło tempo swojego rozwoju. Ostatnio poinformowało o wygranym przetargu na lokalizację przy stacji benzynowej Orlen w Boguszynie przy drodze krajowej nr 8.
Pod koniec zeszłego roku działalność rozpoczął lokal w Zamościu Starym, znajdujący się w sąsiedztwie stacji paliw innej znanej marki paliwowej - BP. Spółka startuje w przetargach oraz prowadzi intensywne negocjacje dotyczące nowych lokalizacji. W planach na kwiecień i maj jest także rozbudowa jednego z najpopularniejszych lokali, a także modernizacja kilku pozostałych.
 

Aby zrealizować ambitny plan budowy sieci 30 restauracji spółka zacieśnia swoją współpracę z koncernami paliwowymi, dla których przygotowuje specjalną ofertę franczyzy na korzystnych warunkach. Sąsiedztwo restauracji i stacji zapewnić ma dodatkowe korzyści dla obu podmiotów. W tej chwili większość lokali działa przy punktach Orlenu, który stał się dla Leśnego Runa strategicznym partnerem. Jednak w ramach przyjętej strategii sieć prowadzi także rozmowy z właścicielami innych stacji znanych marek. Ze względu istotne zmiany, jakie zachodzą w ostatnim czasie w rozkładzie dróg w Polsce dużym zainteresowaniem cieszy się także możliwość prowadzenia biznesu w oparciu licencję Leśnego Runa wśród prywatnych przedsiębiorców.
„Chcemy wykorzystać poprawiające się warunki rynkowe, dlatego w najbliższych latach realizować będziemy ambitny plan inwestycyjny. Naszym średnioterminowym celem jest 30 lokali. W jego realizacji pomoże m.in. współpraca z naszymi partnerami, która układa się coraz lepiej. Większość restauracji powstała do tej pory przy stacjach Orlenu, na podobnych zasadach współpracować chcemy także z innymi koncernami”- mówi Paweł Jachowski, prezes Spółki Leśne Runo S.A.
 
Leśne Runo w zarządzaniu restauracjami wykorzystuje zalety wynikające z sieciowości lokali. We wszystkich punktach przestrzegane są wysokie, odgórnie ustalone standardy. Posiłki przygotowywane są z oparciu o wystandaryzowane procedury, opracowane zgodnie z systemem HACCP, zapewniającym bezpieczeństwo podawanej żywności. Ponad 80 proc. zamówień do barów restauracyjnych Leśnego Runa realizowanych jest w oparciu o umowy z dostawcami negocjowane centralnie dla całej sieci. Przyjęta w spółce polityka zamówień, która zakłada współpracę ze strategicznymi partnerami pozwala na optymalizację kosztów, utrzymanie stabilnych cen we wszystkich restauracjach oraz gwarancję jednakowej - wysokiej jakości produktów w sieci. Coraz większa skala działalności zapewnia dużą rozpoznawalność marki, co buduje wiarygodność i jest dodatkowym argumentem w negocjacjach z dostawcami.
 
Dodatkowym impulsem wzrostu dla Spółki w tym roku będą się odbywające się w kraju Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Profil restauracji, który zakłada otwieranie nowych lokali przy popularnych trasach w kraju zagwarantuje zwiększone obroty podczas Euro 2012 r. Do czerwca spółka planuje otwarcie 3-4 restauracji.
 
W połowie zeszłego roku w Spółce pojawili się nowi właściciele – notowane na GPW Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne oraz fundusz Tar Heel Capital. To akcjonariusze, którzy deklarują długoterminowe zaangażowanie w Spółce oraz wsparcie w realizacji strategii. Od tego czasu Leśnym Runie wprowadzone zostały restrukturyzacyjne. Zamknięte zostały nierentowne lokale, a nowe lokalizacje selekcjonowane są tak by rozwój sieci odpowiadał zmieniającej się w Polce siatce dróg i autostrad. W grudniu zeszłego roku spółka zakończyła prywatną emisję akcji, z której pozyskała 500 tys zł. W kwietniu spółka zadebiutuje na rynku NewConnect.
 
O spółce Leśne Runo S.A.
Leśne Runo S.A. – spółka tworzy i rozwija sieć barów restauracyjnych zlokalizowanych przy głównych trasach komunikacyjnych, oferujących tradycyjne dania polskiej kuchni przygotowywane na bazie naturalnych produktów z dodatkiem owoców leśnych. Cechą wyróżniającą Leśne Runo spośród innych sieciowych firm gastronomicznych jest połączenie polskiej tradycji kulinarnej z nowoczesnymi standardami obsługi. Restauracje skutecznie konkurują z zachodnimi sieciami gastronomicznymi typu Fast-Food. Obecnie spółka prowadzi piętnaście lokali, wśród nich pięć działa na zasadzie franczyzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz