niedziela, 22 kwietnia 2012

Leśne Runo S.A. - zapowiedź debiutu

Leśne Runo S.A. tworzy i rozwija sieć barów restauracyjnych zlokalizowanych przy głównych trasach komunikacyjnych, głównie w sąsiedztwie stacji paliwowych znanych koncernów. Obecnie prowadzonych jest 15 lokali Leśne Runo, w tym 5 działa na zasadzie franczyzy. Cechą wyróżniającą Leśne Runo spośród innych sieciowych firm gastronomicznych jest połączenie polskiej tradycji kulinarnej z nowoczesnymi standardami obsługi.
Restauracje zarządzane są zgodnie z systemem HACCP. Posiłki w lokach przygotowywane są zgodnie z ustalonymi procedurami, co zapewnia ich najwyższą jakość.

Sieć restauracji Leśne Runo została wyróżniona godłem promocyjnym Polska.


Historia:

23.04.2012 r. - Leśne Runo S.A. debiutuje na NewConnect.
grudzień 2011 r. - Kończy się emisja akcji serii D, z której pozyskano 500 tys. zł.
czerwiec 2011 r. - Powołanie Pawła Jachowskiego na Prezesa.
kwiecień – czerwiec 2011 r. - Kontrolę nad Spółką przejmują znane z inwestycji na warszawskiej giełdzie fundusze inwestycyjne: Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne S.A. i Tar Heel Capital.
2005 r. - Leśne Runo wprowadza unormowania jakościowe i kontrolne systemu HACCP. Sieć restauracji „Leśne Runo” zostaje wyróżniona godłem promocyjnym Polska.
luty 2003 r. - W związku z dynamicznym rozwojem Spółka przeprowadza emisję akcji serii C.
październik 2001 r. - Następuje podwyższenie kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji serii B.
2000 r. - Z inicjatywy Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A. powstaje sieć Leśne Runo i jest rozwijana przez Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A.


Źródło: ** Euromonitor International, dane w zł przeliczone na podstawie kursu EUR/PLN z 11.04.2012 r., * prognoza.

Specyfiką rynku gastronomicznego w Polsce jest duże rozdrobnienie, które daje możliwość rozwoju dla sieci opartych na ciekawym modelu.
Na skutek wzrostu znaczenia ruchu samochodowego, powszechności turystyki oraz rozwoju infrastruktury drogowej, restauracje dla podróżnych są obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów gastronomii.
Zdecydowane ożywienie w sektorze nastąpi w 2012 roku, do czego przyczynią się m.in. rozgrywane w kraju Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.



Strategia rozwoju
Koncepcja rozwoju sieci zakłada obecność Spółki na rynku poprzez:

Restauracje własne
W 2012 roku powstanie kilka restauracji własnych. Leśne Runo chce jak najlepiej przygotować się odbywających się w tym roku Mistrzostw Europy w piłce nożnej. W kolejnych latach tempo rozwoju sieci będzie utrzymane.


Program franczyzy
Spółka przygotowuje specjalną ofertę skierowaną do franczyzobiorców markowych stacji paliwowych, a także do samych koncernów, takich jak Orlen, BP, Statoil, Lotos czy Shell. Sąsiedztwo restauracji i stacji paliw daje dodatkowe korzyści.
  1. Standaryzacja produktów
  2. Wysoka jakość posiłków - nowoczesna technologia produkcji
  3. Dobre oznaczenie przy drogach i stacjach paliwowych
  4. Monitoring/controlling
  5. Zmiana profilu muzycznego w restauracjach
  6. Odświeżenie wystroju restauracji
  7. Nowy program marketingowo sprzedażowy – zmiany w programie Karta Stałego Klienta


Akcjonariat



Wyniki finansowe


W 2012 roku oczekujemy ok. 20% wzrostu przychodów. Spółka trwale odzyska rentowność.


Perspektywy na 2012 r.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej – polscy i zagraniczni kibice skorzystają z oferty gastronomii dla podróżnych.

Nowe lokalizacje naszych restauracji wybrane z uwzględnieniem zmian zachodzących w krajowej sieci dróg.

Coraz więcej Polaków jada poza domem – tendencje podobne do tych obserwowanych na Zachodzie. Normą stał się ciepły posiłek podczas podróży.

Rośnie zainteresowanie zdrową, regionalną kuchnią, która stanowić może produkt turystyczny, zwłaszcza w sieci restauracji dla podróżnych.

Opracowano na podstawie Prezentacji Spółki.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz