Leśne Runo S.A. tworzy i rozwija sieć barów
restauracyjnych zlokalizowanych przy głównych trasach komunikacyjnych,
głównie w sąsiedztwie stacji paliwowych znanych koncernów. Obecnie
prowadzonych jest 15 lokali Leśne Runo, w tym 5 działa na zasadzie
franczyzy. Cechą
wyróżniającą Leśne Runo spośród innych sieciowych firm gastronomicznych jest
połączenie polskiej tradycji kulinarnej z nowoczesnymi standardami
obsługi.
Restauracje
zarządzane są zgodnie z systemem HACCP. Posiłki w lokach przygotowywane
są zgodnie z ustalonymi procedurami, co zapewnia ich najwyższą jakość.
Sieć restauracji Leśne Runo została
wyróżniona godłem promocyjnym Polska.
Historia:
23.04.2012
r. - Leśne Runo S.A. debiutuje na NewConnect.
grudzień 2011 r. - Kończy się emisja
akcji serii D, z której pozyskano 500 tys. zł.
czerwiec 2011 r. - Powołanie Pawła
Jachowskiego na Prezesa.
kwiecień –
czerwiec 2011 r. - Kontrolę nad Spółką przejmują znane z inwestycji na
warszawskiej giełdzie fundusze inwestycyjne: Powszechne Towarzystwo
Inwestycyjne S.A. i Tar Heel Capital.
2005 r. - Leśne Runo wprowadza
unormowania jakościowe i kontrolne systemu HACCP. Sieć restauracji
„Leśne Runo” zostaje wyróżniona godłem promocyjnym Polska.
luty 2003 r. - W związku z dynamicznym
rozwojem Spółka przeprowadza emisję akcji serii C.
październik 2001 r. - Następuje
podwyższenie kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji serii B.
2000
r. - Z inicjatywy Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A. powstaje sieć
Leśne Runo i jest rozwijana przez Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni
S.A.
Źródło: ** Euromonitor International, dane
w zł przeliczone na podstawie kursu EUR/PLN z 11.04.2012 r., * prognoza.
Specyfiką rynku gastronomicznego w Polsce
jest duże
rozdrobnienie, które daje możliwość rozwoju dla sieci opartych na ciekawym
modelu.
Na
skutek wzrostu znaczenia ruchu samochodowego, powszechności turystyki oraz
rozwoju infrastruktury drogowej, restauracje dla podróżnych są obecnie
jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów gastronomii.
Zdecydowane
ożywienie w sektorze nastąpi w 2012 roku, do czego przyczynią się m.in.
rozgrywane w kraju Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
Strategia rozwoju
Koncepcja rozwoju
sieci zakłada obecność Spółki na rynku poprzez:
Restauracje własne
W 2012 roku powstanie kilka restauracji
własnych. Leśne Runo chce jak najlepiej przygotować się odbywających się w tym
roku Mistrzostw Europy w piłce nożnej. W kolejnych latach tempo rozwoju sieci
będzie utrzymane.
Program franczyzy
Spółka przygotowuje specjalną ofertę
skierowaną do franczyzobiorców markowych stacji paliwowych, a także do samych
koncernów, takich jak Orlen, BP, Statoil, Lotos czy Shell. Sąsiedztwo
restauracji i stacji paliw daje dodatkowe korzyści.
- Standaryzacja produktów
- Wysoka jakość posiłków - nowoczesna technologia produkcji
- Dobre oznaczenie przy drogach i stacjach paliwowych
- Monitoring/controlling
- Zmiana profilu muzycznego w restauracjach
- Odświeżenie wystroju restauracji
- Nowy program marketingowo sprzedażowy – zmiany w programie Karta Stałego Klienta
Akcjonariat
Wyniki finansowe
W 2012
roku oczekujemy ok. 20% wzrostu przychodów. Spółka trwale odzyska rentowność.
Perspektywy
na 2012 r.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej – polscy
i zagraniczni kibice skorzystają z oferty gastronomii dla podróżnych.
Nowe
lokalizacje naszych restauracji wybrane z uwzględnieniem zmian zachodzących w
krajowej sieci dróg.
Coraz
więcej Polaków jada poza domem – tendencje podobne do tych obserwowanych na
Zachodzie. Normą stał się ciepły posiłek podczas podróży.
Rośnie
zainteresowanie zdrową, regionalną kuchnią, która stanowić może produkt
turystyczny, zwłaszcza w sieci restauracji dla podróżnych.
Opracowano na podstawie Prezentacji Spółki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz