wtorek, 16 kwietnia 2013

Abpol Company Polska S.A. zadebiutuje na rynku NewConnect 18 kwietnia br.


Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, zadebiutuje w dniu 18 kwietnia br. na rynku NewConnect. Z emisji akcji serii B, które zostały objęte w ramach przeprowadzonej oferty prywatnej, Spółka pozyskała ponad 770 tys. zł. Środki te zostaną przeznaczone na rozwój nowych produktów, m.in. plastrów opatrunkowych, klejów cyjanoakrylowych oraz suplementów diety.


Historia Spółki Abpol Company sięga 2003 r., kiedy to rozpoczęła ona swoją działalność od importu, konfekcjonowania i dystrybucji prezerwatyw marki Rosetex oraz Contex. W ciągu 7 lat funkcjonowania udało jej się zdobyć ponad 20% udziału w rynku prezerwatyw. Czynnikami, które zadecydowały o takim sukcesie było sprawne zarządzanie produktem oraz skuteczne prowadzenie działań marketingowych. W 2010 roku Spółka podpisała umowę sprzedaży marki Rosetex firmie SSL Healthcare International - właścicielowi marki Durex.

„Spółka debiutując na rynku NewConnect chce zaproponować potencjalnym inwestorom możliwość inwestycji w stabilny i perspektywiczny biznes. Dzięki doświadczeniu Spółki oraz bardzo stabilnym rynkom na poszczególne produkty inwestor może liczyć na wzrost wartości i minimalny wpływ czynników zewnętrznych. Spółka, dzięki upublicznieniu, liczy również na możliwość pozyskania w kolejnych latach kapitału na wprowadzenie i rozwój nowych własnych linii produktów.” – mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

Spółka zajmuje się obecnie dystrybucją takich produktów jak kleje cyjanoakrylowe Perfectglue, plastry opatrunkowe QuickplastR oraz repelenty, czyli środki odstraszające owady. W 2013 r. portfolio produktów zostanie rozszerzone o suplement diety poprawiający sprawność seksualną u mężczyzn, suplement diety na chorobę lokomocyjną oraz o linię prezerwatyw pod marką należącą do Abpol Company. To właśnie ta ostatnia grupa produktów może znacząco przyczynić się do dynamicznego wzrostu wartości przedsiębiorstwa, ponieważ rynek prezerwatyw ma dużo większy potencjał wzrostu od pozostałych.

Strategia rozwoju Emitenta opiera się dwóch filarach. Pierwszym z nich jest rozwój dystrybucji produktów FMCG w dotychczasowych kanałach sprzedaży oraz poszukiwanie nowych możliwości sprzedażowych tych produktów. Drugim z kolei jest tworzenie nowych, własnych linii produktów oraz marek własnych, a także i ich dalsza rozbudowa.

Kapitał pozyskany w ofercie prywatnej zostanie przeznaczony głównie na rozwój wprowadzonych niedawno własnych linii produktów QucikplastR i Perfectglue oraz przygotowanie marki suplementów diety na chorobę lokomocyjną. Pozostałe środki będą wykorzystane na uruchomienie nowej linii prezerwatyw.

„Spółka planuje powrócić do sprzedaży prezerwatyw wykorzystując doświadczenie i wiedzę, jaką do tej pory zdobyła. Nowa linia będzie dedykowana dla młodych ludzi,  szukających produktów bardzo wysokiej jakości, w opakowaniu premium, a jednocześnie nieposiadających dużych środków finansowych.” – podsumowuje Olgierd Wejner.

Spółka zakończyła ubiegły rok zyskiem netto na poziomie blisko 289 tys. zł przy przychodach wynoszących ponad 6,9 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są: Andrzej Brauła, który posiada 3,132 mln akcji, stanowiących 75,63% udziału w kapitale zakładowym oraz Olgierd Wejner, posiadający 468 tys. akcji, które stanowią 11,30% udziału w kapitale zakładowym. W rękach pozostałych akcjonariuszy znajduje się ponad 13% akcji Spółki.

Abpol Company otrzymał tytuł Gazeli Biznesu w latach 2008-2009. Produkty Spółki uzyskały również wyróżnienia w konkursie LAUR KONSUMENTA 2008 i 2009. Z kolei marka prezerwatyw Rosetex została nagrodzona w plebiscycie Studencki produkt roku 2009 i 2010.

Nowe produkty Abpol również cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Linia plastrów QuickplastR otrzymała znak Jakość Roku 2012 oraz Najlepszy Produkt 2013 – Złoty Medal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz