wtorek, 31 stycznia 2012

Mobile Factory - zapowiedź debiutu

Mobile Factory jest studiem developerskim działającym we Wrocławiu wyspecjalizowanym w tworzeniu aplikacji mobilnych na telefony typu smartfon oraz tablety. Proponowane przez Emitenta nowoczesne rozwiązania informatyczne są kierowane do szerokiej rzeszy odbiorów: agencji interaktywnych, klientów biznesowych, publicznych oraz do indywidualnych użytkowników, mogących pobierad aplikacje z oficjalnych sklepów tj. App Store, Android Market czy też App World.
Spółka Mobile Factory została zawiązana 26 stycznia 2011 r.
Debiut na NewConnect - 02.02.2012 r.

Mobile Factory S.A. dostarcza aplikacje na platformy: Google Android, iPhone oraz iPad – iOS, BlackBerry OS– RIM, Windows Phone, J2ME.

Studio developerskie specjalizuje się w tworzeniu aplikacji z dziedzin: komunikacja z klientem, e-biznes oraz e-commerce, marketing, finanse, nawigacje jak i zarządzanie dokumentami.

Poza aplikacjami tworzonymi na zamówienie, Mobile Factory rozpowszechnia projekty własne: MójPosełApp – narzędzie komunikacji między politykiem i wyborcami, mKampus – narzędzie komunikacji między studentem/uczniem i placówką oświatową, TradeShowApp – aplikacja przygotowana na potrzeby uczystników i organizatorów targów i wystaw, ShopApp – przewodnik dla klientów galerii handlowych, ConferenceApp – aplikacja udostępniająca uczestnikom konferencji materiały, mDelegacje – aplikacja księgowa do rozliczania pracowników, Party Shake It – gra towarzyska.

Akcjonariat

Akcje serii A po cenie emisyjnej 0,10 zł objęte zostały przez:
a. ABAGA Sp. z o.o. w ilości 500 000 sztuk akcji,
b. Venture Incubator S.A. w ilości 500 000 sztuk akcji.

Dnia 08 sierpnia 2011 roku spółka Venture Inkubator S.A. sprzedała, a spółka Dom Inwestycyjny Taurus sp. z o.o. kupiła 120 000 (sto dwadzieścia tysięcy) akcji serii A. Cena po jakiej dokonano sprzedaży akcji wyniosła 0,50 zł za jedną sztukę.

Akcje serii B po cenie emisyjnej 0,25 zł objęte zostały przez:
a. Radosław Paklikowski w ilości 100 000 sztuk akcji,
b. Łukasz Kuna w ilości 76 000 sztuk akcji,
c. Michał Uherek w ilości 24 000 sztuk akcji.

Cena emisyjna akcji serii C wynosi 0,15 zł za jedną sztukę.
W wyniku subskrypcji prywatnej (XI 2011) 200 000 sztuk akcji zostało objętych przez Autoryzowanego Doradcę Emitenta Dom Inwestycyjny Taurus Sp. z o.o. Wpływy Mobile Factory z tytułu emisji serii C wyniosły 30 000 zł.

Cena emisyjna akcji serii D została określona na 2,00 zł.
W wyniku subskrypcji prywatnej (XI 2011) 150 000 sztuk akcji zostało objętych przez 10 osób fizycznych i 3 osoby prawne. Wpływy Mobile Factory z tytułu emisji serii D wyniosły 300 000 zł.

Umowy lock-up

Roczny lock-up – 850 000 akcji serii A, 176 000 akcji serii B, 200 000 sztuk akcji serii C
5 miesięczny lock-up – 150 000 akcji serii A, 24 000 akcji serii B.

Tak więc z obrotu na NewConnect w okresie pięciu miesięcy od dnia debiutu wyłączonych zostało 1 400 000 sztuk akcji (pozostaje tylko 150 000 akcji w obrocie), natomiast na kolejne siedem miesięcy z obrotu wyłączonych pozostanie 1 226 000 sztuk akcji, w obrocie będzie wówczas 324 000 sztuk akcji.

Cele emisji:

Modernizacja i rozbudowa infrastruktury biurowej:  53 000 zł (zakup nowych smartphonów, tabletów, komputerów i koniecznego sprzętu biurowego, zakup wymaganego oprogramowania specjalistycznego, doposażenie biura o nowe stanowiska pracy.

Marketing produktów i marki na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych:  67 000 zł (rozbudowa działu sprzedaży i marketingu, promocja Firmy oraz jej produktów).

Poszerzenie portfolio produktów własnych: 210 000 zł (poszerzenie zespołu specjalistów i podniesienie kompetencji dotychczasowych pracowników, stworzenie i komercjalizacja kolejnych produktów własnych, rozwój istniejących produktów własnych).


Struktura przychodów i kosztów istotnych z punktu widzenia działalności
Przychody ze sprzedaży w wysokości 47.803,74 zł uzyskane w okresie od 26.01.2011 r. do 31.10.2011r. przez spółkę Mobile Factory S.A. pochodzą w 100% z aplikacji stworzonych na zamówienie zgodnie z wizją klienta. Produkty własne nie zostały jeszcze zmonetaryzowane. Pierwszy przychód z produktu własnego będzie pochodził z zakończonego w grudniu wdrożenia aplikacji mKampus na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Istotną pozycją kosztów poniesionych przez Emitenta, przedstawionych w sprawozdaniu finansowym za okres od 26.01.2011 r. do 31.10.2011r. stanowi pozycja usług obcych w łącznej kwocie 67.371,30 zł. Prawie połowę tych kosztów stanowią pozostałe usługi obce, a wśród nich zlecane na zewnątrz usługi informatyczne i graficzne. Pozostałe koszty stanowią wydatki związane z obsługą księgową spółki, wynajmem biura, obsługą prawną i notarialną.

Wynik netto
Na dzień 31.10.2011 r. wynik finansowy netto Spółki wyniósł: -155.877,28 zł.

Prognoza finansowa 2012
Przychody netto ze sprzedaży: 980 000 zł
Zysk netto: 247 000 zł


Opracowano na podstawie Dokumentu Informacyjnego Spółki Mobile Factory

1 komentarz:

  1. Ciekawy projekt - dosyć trudny. Czy porady SEO jest konieczne? Absolutnie.

    OdpowiedzUsuń