Jedna z pierwszych pięciu spółek notowanych na Newconnect.
DIGITAL AVENUE – spółka utworzona przez fundusz MCI Management 19 kwietnia 2007 r. Pieniądze pozyskane z oferty na NC (5,8 mln zł) zostały przeznaczone na wykupienie 74% udziałów w spółce Medousa sp. z o.o., właściciela portali internetowych z branży kultura i rozrywaka: m. in. fotosik.pl, sms.pl, foreo.pl, blopix.pl.
Debiutant z 30 sierpnia 2007 r. Pierwsze godziny debiutu były obiecujące, wysokie otwarcie 4,05 zł (przy cenie emisyjnej 2,80 zł), następnie podejście pod 5zł (4,85 zł – kurs maksymalny), no i spadek kursu na koniec dnia do 3 zł za akcję.
Tak rynek wyceniał spółkę, która miała zarabianie pieniędzy dopiero w planach, a do tej pory notowała straty. Ale to się zmieniło, dokonana restrukturyzacja spółki, pozbycie się nierentownych aktywów, dokonane akwizycje (m. in. styl.fm, przepisy-kuchenne.info), podpisane umowy o współpracy z TROMEDIA i goal.pl, zmiana na stanowisku prezesa (Piotr Wąsowski – architekt sukcesu portalu finansowego bankier.pl oraz portalu nokaut.pl) oraz znacząca poprawa wyników finansowych pozwalają akcjonariuszom pozytywnie patrzeć w przyszłość.
Akcjonariat:
Wyniki finansowe w zestawieniu z kursem akcji i wycena rynkową Digital Avenue
Opracowanie własne.
14 listopada spółka opublikuje raport za III kwartał. Czy zaskoczy pozytywnie? W pierwszym półroczu 2011 roku wypracowała zysk netto na poziomie tego z całego roku 2010. Wygląda na to, że może być już tylko lepiej..
W niedawno udzielonym wywiadzie prezes DA Piotr Wąsowski zapowiedział jeszcze jedną akwizycję w tym roku. Spółka planuje kilka kolejnych akwizycji oraz utrzymanie tempa rozwoju w roku 2012. Na dniach spółka powinna opublikować prognozę wyniku finansowego w 2011r., jednak już teraz prezes DA mówi o wzroście przychodów z reklamy w porównaniu z rokiem ubiegłym o 50% i wzroście rentowności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz