ALDA S.A. – notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów
gospodarstwa domowego, coraz odważniej wchodzi na rynki zagraniczne już nie
tylko Europy ale również Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej. Spółka
szacuje, iż w I kwartale 2012 roku jej przychody ze sprzedaży eksportowej
wzrosły o ponad 1750 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Od początku 2012 roku Spółka była obecna na kilku branżowych targach odbywających się w Kijowie na Ukrainie oraz we Frankfurcie w Niemczech (największe targi w Europie pod nazwą „AMBIENTE”). Obecność na targach przyniosła zamówienia dla klientów z z Estonii, Łotwy, Białorusi, Słowacji, Czech oraz Niemiec.
- „Dzięki udziałowi w targach branżowych mamy możliwość poznania potencjalnych kontrahentów oraz nawiązania kontaktów z dystrybutorami. Mieliśmy okazję realizować także specjalne zamówienie na kosze typu „FREEDOM” dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Ponadto, pozyskaliśmy dystrybutorów dla swoich produktów na terenie Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Pierwsze produkty marki ALDA mogą trafić na tamtejsze rynki już w 2012 roku.” – mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
Realizacja przyjętej przez Producenta strategii rozwoju już przynosi pierwsze korzyści.
- „Pierwszy kwartał w 2011 roku zamknęliśmy sprzedażą eksportową na poziomie blisko 30 tys. złotych. Natomiast w tym roku szacujemy, iż przychody w I kwartale jedynie z eksportu wyniosą ok. 550 tys. zł. Jest to wzrost o 1750 procent.” – komentuje Marek Fryc
W IV kwartale 2011 roku ALDA S.A. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 31,39 proc. do 3,05 mln zł. Zysk netto wyniósł 137 tys. zł wobec 2 tys. zł straty w tym samym okresie 2010 roku. Całkowite przychody Spółki na koniec 2011 roku wyniosły 9,98 mln zł i były wyższe o 35,52 proc. w odniesieniu do wyniku w roku poprzednim. Jednocześnie zysk netto wzrósł blisko dziewiętnastokrotnie do 260 tys. złotych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz