Japoński rynek gier komputerowych to jeden z najbardziej
dochodowych i perspektywicznych segmentów gospodarki na świecie. O
zbudowanie silnej pozycji w Kraju Kwitnącej Wiśni walczy również Bloober
Team S.A. i odnosi na tym polu pierwsze sukcesy.
W drugiej połowie 2011 roku grupa Bloober Team rozpoczęła
ofensywę marketingową na japońskim rynku związaną z promocją dwóch tytułów
– Paper Wars: Cannon Fodder oraz
najnowszej gry Assault Armies przeznaczonej na konsolę PlayStation Vita
marki Sony, której premiera w Japonii jest przewidziana na 17 grudnia br.
Działania reklamowe były nastawione na intensywną promocję marki Bloober Team i
jej produktów głównie w branżowych mediach.
Japonia to niezwykle hermetyczny i wymagający rynek dla
deweloperów gier komputerowych. Tym bardziej cieszę się, że nasze produkty są
już na nim rozpoznawalne – powiedział Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team
S.A. - Świadczy o tym duże zainteresowanie mediów branżowych i popularnych
naszymi grami, które nasiliło się zwłaszcza w ostatnich tygodniach –
dodaje Babieno.
Assault Armies jeszcze przed premierą wzbudza duży
entuzjazm u Japończyków. Zapowiedź polskiej produkcji ukazała się w
najważniejszych pismach branżowych, w tym w bardzo prestiżowym magazynie
Famitsu (nakład tygodniowego wydania przekracza 500 000 egzemplarzy).
Informacje o grze publikują także media popularne m.in. serwis Yahoo!,
który w Japonii ma więcej użytkowników niż Google, INSIDE -
jeden z wiodących serwisów informacyjnych oraz DENGEKI ONLINE -
drugi po Famitsu wiodący serwis poświęcony grom wideo oraz wiele innych (OEX,
Hachimakikiko, Game
Watch, Gpara.co).
Gra Paper Wars: Cannon Fodder iFun4all,
dostępna w Japonii od 26 października, spotkała się również z bardzo dobrym
przyjęciem. Specyficzny klimat tej produkcji idealnie trafił w gusta
japońskich dziennikarzy branżowych – informacje o grze już dwukrotnie gościły
na łamach Famitsu.
Wydawcą obydwu gier jest Kotobuki Solutions Co. Ltd. znany jako KEMCO, jeden z najważniejszych
dystrybutorów gier w Kraju Kwitnącej Wiśni. KEMCO odpowiada również za promocję i
marketing produkcji Bloober Team oraz ich dostosowanie do specyficznych
preferencji Japończyków.
Japonia to drugi na świecie rynek gier komputerowych, pod
względem wielkości wyprzedzają ją jedynie Stany Zjednoczone. Jego wartość
szacuje się na 10,6 mld dolarów. Obecnie ten sektor gospodarki znów przeżywa
renesans, a dynamika jego rozwoju znacznie przekracza wcześniejsze szacunki
analityków. Na przyspieszenie tego trendu z całą pewnością może wpłynąć
grudniowy debiut nowej konsoli Sony – PlayStation Vita oraz nowych gier przygotowywanych
na tę premierę, w tym Assault Armies Bloober Team. Poprzedniczka
PS Vita, konsola PlayStation Portable, przez pierwsze 3 tygodnie od
premiery sprzedała się w nakładzie blisko 500 tysięcy egzemplarzy.
Gra Assault Armies
dostępna będzie w Japonii jeszcze tej zimy. Jak podał KEMCO, produkcja dostępna będzie
wyłącznie w dystrybucji cyfrowej za cenę 1980 jenów, czyli ponad 85 złotych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz