poniedziałek, 5 grudnia 2011

Grupa Bloober Team buduje markę w Japonii

Japoński rynek gier komputerowych to jeden z najbardziej dochodowych i perspektywicznych segmentów gospodarki na świecie. O zbudowanie silnej pozycji w Kraju Kwitnącej Wiśni walczy również Bloober Team S.A. i odnosi na tym polu pierwsze sukcesy.


W drugiej połowie 2011 roku grupa Bloober Team rozpoczęła ofensywę marketingową na japońskim rynku związaną z promocją dwóch tytułów – Paper Wars: Cannon Fodder oraz najnowszej gry Assault Armies przeznaczonej na konsolę PlayStation Vita marki Sony, której premiera w Japonii jest przewidziana na 17 grudnia br. Działania reklamowe były nastawione na intensywną promocję marki Bloober Team i jej produktów głównie w branżowych mediach.

Japonia to niezwykle hermetyczny i wymagający rynek dla deweloperów gier komputerowych. Tym bardziej cieszę się, że nasze produkty są już na nim rozpoznawalne – powiedział Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team S.A. - Świadczy o tym duże zainteresowanie mediów branżowych i popularnych naszymi grami, które nasiliło się zwłaszcza w ostatnich tygodniach – dodaje Babieno.

Assault Armies jeszcze przed premierą wzbudza duży entuzjazm u Japończyków. Zapowiedź polskiej produkcji ukazała się w najważniejszych pismach branżowych, w tym w bardzo prestiżowym magazynie Famitsu (nakład tygodniowego wydania przekracza 500 000 egzemplarzy). Informacje o grze publikują także media popularne m.in. serwis Yahoo!, który w Japonii ma więcej użytkowników niż Google, INSIDE - jeden z wiodących serwisów informacyjnych oraz DENGEKI ONLINE - drugi po Famitsu wiodący serwis poświęcony grom wideo oraz wiele innych (OEX, Hachimakikiko, Game Watch, Gpara.co).

Gra Paper Wars: Cannon Fodder iFun4all, dostępna w Japonii od 26 października, spotkała się również z bardzo dobrym przyjęciem. Specyficzny klimat tej produkcji idealnie trafił w gusta japońskich dziennikarzy branżowych – informacje o grze już dwukrotnie gościły na łamach Famitsu.

Wydawcą obydwu gier jest Kotobuki Solutions Co. Ltd. znany jako KEMCO, jeden z najważniejszych dystrybutorów gier w Kraju Kwitnącej Wiśni. KEMCO odpowiada również za promocję i marketing produkcji Bloober Team oraz ich dostosowanie do specyficznych preferencji Japończyków.

Japonia to drugi na świecie rynek gier komputerowych, pod względem wielkości wyprzedzają ją jedynie Stany Zjednoczone. Jego wartość szacuje się na 10,6 mld dolarów. Obecnie ten sektor gospodarki znów przeżywa renesans, a dynamika jego rozwoju znacznie przekracza wcześniejsze szacunki analityków. Na przyspieszenie tego trendu z całą pewnością może wpłynąć grudniowy debiut nowej konsoli Sony – PlayStation Vita oraz nowych gier przygotowywanych na tę premierę, w tym Assault Armies Bloober Team. Poprzedniczka PS Vita, konsola PlayStation Portable, przez pierwsze 3 tygodnie od premiery sprzedała się w nakładzie blisko 500 tysięcy egzemplarzy.

Gra Assault Armies dostępna będzie w Japonii jeszcze tej zimy. Jak podał KEMCO, produkcja dostępna będzie wyłącznie w dystrybucji cyfrowej za cenę 1980 jenów, czyli ponad 85 złotych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz