PLATIGE IMAGE sp. z o. o. została założona w 1997 roku przez Jarosława Sawko i Piotra Sikorę. W roku 1999 do zespołu PLATIGE IMAGE dołączył Tomasz Bagiński. PI jako firma i poprzez osoby w niej działaljące została nagrodzona szeregiem nagród i nominacji (mi. in. nominacja do Oskara dla Tomasza Bagińskiego za film animowany „Katedra” w 2003r.).
PLATIGE IMAGE to studio postprodukcyjne, lider na polskim rynku z 15-letnim doświadczeniem w branży reklamowej i filmowej. PI specjalizuje się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D, cyfrowych efektów specjalnych oraz kompozycji obrazu. Ma na koncie ponad 2500 zrealizowanych projektów reklamowych (emitowanych m. in. w wielu krajach Europy, USA), a także czołówki kinowe, efekty specjalne do filmów oraz projekty specjalne (kampanie społeczne, realizacje teatralne, przedsięwzięcia na zlecenie instytucji państwowych).
Wartość PI tworzą przede wszystkim zasoby ludzkie – ponad 100 grafików komputerowych i 20 producentów. Działalność spółki to połączenie kreatywności i artystycznego kunsztu z nowoczesnym podejściem biznesowym, którego efektem jest wysokomarżowy model biznesowy.
Działaność Platige Image podzielona jest na trzy obszary:
- Platige Image Commercials,
- Platige Image Animation,
- Platige Image Film.
Platige Image Commercials – najstarsza część firmy (produkcja animacji i efektów na potrzeby projektów reklamowych), Platige Image jest liderem na polskim rynku w tym obszarze działalności, pionierem animacji 3D w reklamach w Polsce, przewaga nad konkurencją działającą w tym obszarze w Polsce jest znacząca.
Platige Image Commercials brał udział w produkcji reklam m. in. dla: LEGO, Orange, Vodafone, Orlen, Skoda, Fiat, TP S.A., nTV, Canal+, TVP2, Multikino, McDonald’s, Ikea, Biedronka, Tesco, Pepsi, Danone, Żywiec, Orbit, Jacobs, Nivea, Gilette, Duracel. Łącznie Platige Image posiada 115 klientów krajowych i 30 zagranicznych.
Platige Image Animation – do najbardziej znanych projektów PI Animation zaliczają się:
- „Katedra”, „Sztuka spadania”, „Kinematograf”, „Animowana historia Polski” (prezentacja na Expo 2010 w Szanghaju), „Grunwald. Walka 600-lecia” (wraz z Bartkiem Kikiem) Tomasza Bagińskiego,
- „Laska” Michała Sochy,
- „Arka” Grzegorza Jonkajtysa,
- „Path of Hate”, „Miasto ruin” Damiana Nenowa,
- „Animowany przewodnik po polskim sukcesie” Rafała Wojtunika (prezentacja na Expo 2010 w Szanghaju),
- serial „Niezły kanał” Sebastiana Pańczyka,
- cinematiki do gry „Wiedźmin”,
- wizualizacje teatralne i wirtualne scenografie („Siedem bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego, „Akademia Pana Kleksa” Wojciecha Kępczyńskiego, „Pola Negri Janusza Józefowicza).
Platige Image Animation nie ma istotnej konkurencji na rynku polskim, w związku z czym jako zwycięzca wielu prestiżowych nagród i uznana marka na rynku często typowana jest do realizacji projektów animacyjno-wizualnych dla agencji rządowych i instytucji kulturalnych.
Platige Image Film – to trzeci filar Platige Image, specjalizujący się w tworzeniu efektów specjalnych do filmów fabularnych (obróbka cyfrowa, poprawa scenografii, wymazywanie szczegółów z wyświetlanego obrazu). Obecnie działalność spółki koncentruje się głównie na polskim rynku, jednak w najbliższym czasie PI planuje zaistnieć na rynkach zagranicznych.
Najważniejsze projekty, przy których współpracowała spółka Platige Image to:
- „Katyń” Andrzeja Wajdy,
- „Popiełuszko. Wolność jest w nas” Rafała Wiczyńskiego,
- „Antychryst” oraz „Melancholia” Larsa von Triera,
- „Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego,
- „Erratum” Marka Lechkiego.
Platige Image był współproducentem filmu „Zero” Pawła Borowskiego, a obecnie trwają prace nad własnymi projektami pełnometrażowymi: Hardkor 44” Tomasza Bagińskiego oraz „Another Day of Life” Raula de la Fuente i Damiana Nenowa. W 2010r. „Another Day of Life” został uznany przez Media Programme za najlepszy projekt animowano-dokumentalny i dostał unijne dofinansowanie na rozwój projektu.
Oferta Platige Image to przede wszystkim animacje 3D, animacje 2D, Colour Grading (korelacja kolorów), Digital Intermediate (profesjonalne zakończenie procesu postprodukcji obrazu. Spółka oferuje również wynajem hali zdjęciowej na terenie warszawskich Fortów Mokotów (pow. 260m2) wraz z pełna obsługa materiału i postprodukcją obrazu.
Platige Image umiejętnie wykorzystuje pozycje lidera na polskim rynku, co gwarantuje silna kadra, dostęp do najnowszych technologii i nowoczesnego sprzętu, blisko 100 nagród i wyróżnień co wpływa na prestiż i rozpoznawalność marki, rozbudowana sieć kontaktów biznesowych w kraju i zagranicą.
Struktura sprzedaży w podziale na odbiorców krajowych i sprzedaż zagraniczną.
Platige Image Commercials – fundament strategii rozwoju Platige Image.
Platige Image Animation oraz Platige Image Film – motor napędowy rozwoju Spółki.
Struktura sprzedaży w podziale na segmenty działalności Platige Image 2010r.
Prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamy i silna rynkowa pozycja Platige Image na rynku dają możliwości systematycznego wzrostu spółki.
Platige Image zatrudniła agentów w Europie Zachodniej, na rynku amerykańskim, a także na Bliskim Wschodzie odpowiedzialnych za pozyskiwanie kontrahentów. Zaowocowało to m. in. poważnym kontraktem w Katarze, który ma szansę przerodzić się w długoterminową współpracę.
Platige Image zakłada na drodze dalszego rozwoju pozyskiwanie wykwalifikowanych kadr poprzez akwizycje oraz przez otwarcie szkoły pod patronatem PI.
Planowane jest utworzenie działu „Creative Lab”, którego działalność miałaby skupiać się na projektowaniu grafiki do gier na urządzenia mobilne.
Spółka Platige Image w lipcu br. pozyskała kredyt w wysokości 2,48 mln euro na kupno nieruchomości na Górnym Mokotowie w Warszawie. PI zobowiązała się do spłaty zadłużenia do 31.05.2021r., raty miesięczne w wysokości 21 tys. euro. Stanowi to obciążenie w wysokości około 1,1 mln zł rocznie.
Kapitał pozyskany w drodze subskrypcji prywatnej Platige Image planuje przeznaczyć na:
- modernizację nieruchomości na Górnym Mokotowie w Warszawie i adaptację powierzchni biurowej,
- zakup sprzętu i oprogramowania,
- rozwój działu Creative Lab,
- częściowe sfinansowanie akwizycji.
Wyniki finansowe i prognoza
Wybrane dane finansowe 2009 – 2011 oraz prognoza wyników finansowych 2011-2012 [mln zł]
Struktura akcjonariatu
Umowy lock-up.
Umowami lock-up zostały objęte:
- akcje serii A, których właścicielami są: Jarosław Sawko, Piotr Sikora, Tomasz Bagiński, Marcin Kobylecki do dnia 24.10.2014r.,
- akcje serii B, których właścicielami są: Jarosław Sawko, Piotr Sikora, Tomasz Bagiński, Marcin Kobylecki do dnia 24.10.2013r.,
- akcje serii C, których właścicielami są: Jarosław Sawko, Piotr Sikora, Tomasz Bagiński, Marcin Kobylecki do dnia 31.12.2013r. (lub do dnia zaoferowania akcji Platige Image w publicznej ofercie poprzedzającej przeniesienie na rynek regulowany GPW),
- 35% akcji serii D, których właścicielami są: Tomasz Bagiński i Marcin Kobylecki do dnia 24.10.2014r.,
- 35% akcji serii D, których właścicielami są: Tomasz Bagiński i Marcin Kobylecki do dnia 24.10.2013r.,
- 30% akcji serii D, których właścicielami są: Tomasz Bagiński i Marcin Kobylecki do dnia 31.12.2013r. (lub do dnia zaoferowania akcji Platige Image w publicznej ofercie poprzedzającej przeniesienie na rynek regulowany GPW),
- 30% akcji serii D, będących w posiadaniu 26 osób fizycznych do dnia 31.10.2012r.,
- 35% akcji serii D, będących w posiadaniu 26 osób fizycznych do dnia 30.06.2013r.,
- 35% akcji serii D, będących w posiadaniu 26 osób fizycznych do dnia 30.06.2014r.,
Tomasz Bagiński i Marcin Kobylecki posiadają łącznie 107 632 akcje serii D.
Wspomniane wyżej 26 osób fizycznych posiada 178 794 akcji serii D.
Tak więc w dniu debiutu w obrocie będzie około 360-385 tys. akcji.
...kurs odniesienia 15,90 zł - emocji związanych z debiutem nie powinno zabraknąć!
na podstawie dokumentu informacyjnego Platige Image
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz