czwartek, 31 maja 2012

ALDA S.A. w 2011 roku zwiększyła blisko 17-krotnie zysk netto

ALDA S.A. w 2011 roku zwiększyła blisko 17-krotnie zysk netto. ALDA S.A. w 2011 roku zwiększyła blisko 17-krotnie zysk netto.
W 2011 roku ALDA S.A. – notowany na NewConnect producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, zanotował 10,02 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 236 tys. zł zysku netto. W porównaniu do 2010 roku, oznacza to wzrost o odpowiednio 36,14 oraz 1586 procent.


Szczególnie istotny wzrost zamówień zanotowano w ostatnim kwartale 2011 roku. W tym okresie zrealizowano zwiększoną ilość zleceń na stojaki choinkowe. Pozyskano także zamówienia na kosze z funkcją popielnicy z nadrukiem reklamowym, wykonanym technologią opracowaną przez Spółkę – Alda-term. Dodatkowo zrealizowano zlecenie na pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem.

„W ubiegłym roku do sprzedaży wprowadziliśmy pełną gamę żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczem oraz nowe modele czajników z gwizdkiem. Do tego, opracowaliśmy autorską metodę trwałego oraz estetycznego nanoszenia logotypów na produkowane wyroby. Od momentu wdrożenia tej technologii nastąpił wzrost zamówień na produkty z grupy koszy na śmieci.” – mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.

W 2011 roku Spółka opracowała cztery nowe typy produktów z grupy koszy na śmieci. Ich sprzedaż rozpoczęła się w 2012 roku.

„Aktualnie skupiamy się na pracach związanych z wdrożeniem do produkcji kosza pedałowego, posiadającego wkład metalowy. Będzie to produkt przeznaczony w głównej mierze dla najbardziej wymagających klientów z branży HoReCa.” – mówi Marek Fryc.

WIĘKSZY UDZIAŁ EKSPORTU
ALDA SA stale zdobywa nowe rynki zagraniczne. Niedawno Spółka informowała o dużym zleceniu na czajniki z gwizdkiem. Zamówienie złożył Kontrahent z Egiptu. Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży eksportowej w strukturze przychodów z ok. 12 w 2011 r. do ok. 20 proc. jeszcze w 2012 roku.

„Chcielibyśmy wejść z naszymi produktami na rynek Europy Wschodniej zwłaszcza Ukrainy i Rosji, a także potwierdzić swoją obecność na rynkach Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu kolejnymi kontraktami. Realizacja tych planów zależy także od zwiększenia mocy produkcyjnych Spółki. Przymierzamy się do zakupu gruntu inwestycyjnego, dzięki któremu moglibyśmy rozbudować hale magazynowo-produkcyjne. Umożliwiłoby to realizację niektórych zleceń na bieżąco. Wszystko rozstrzygnie się w najbliższych miesiącach.” – dodaje Marek Fryc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz