wtorek, 31 lipca 2012

Marka S.A. zbiera plony ekspansji i popytu na pożyczki w wakacje

Notowana na NewConnect białostocka spółka Marka S.A. wykorzystuje bardzo dobrą koniunkturę rynkową w okresie wakacyjnym. Firma w miesiącach letnich notuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania szybkimi pożyczkami gotówkowymi.


Zwiększony popyt na tego typu produkty zauważalny jest zwłaszcza w pozabankowych firmach pożyczkowych wyspecjalizowanych w udzielaniu szybkich i niewysokich pożyczek.

Banki komercyjne w Polsce niechętnie poświęcają swój czas drobnym klientom potrzebującym niewielkich kwot pieniężnych. Zbyt niskie dochody, aktualne zadłużenie, brak odpowiedniego zabezpieczenia kredytu czy zła historia w Biurze Informacji Kredytowej – to tylko jedne z wielu powodów, dla których banki mogą odrzucić prośbę o udzielenie niewysokich pożyczek gotówkowych. Tę lukę wypełniają wyspecjalizowanie firmy pożyczkowe, które są w stanie pożyczyć klientom pieniądze błyskawicznie i bez zbędnych formalności. 

Marka od początku działalności notuje bardzo dynamiczny wzrost wartości sprzedaży swoich produktów. W 2011 roku firma z Białegostoku udzieliła blisko dwukrotnie więcej pożyczek niż w 2010 roku, w skali całego roku ich wartość przekroczyła 25 mln zł. Sprzedaż tych produktów szczególnie szybko rośnie w okolicach świąt i okresie wakacyjnym.

Według analiz - średnia tygodniowa sprzedaż za okresy czerwiec-sierpień 2011 w stosunku do okresu styczeń-maj 2011 wzrosła w Marce o 49, 4 proc. W tym sezonie spółka również notuje kilkudziesięciu procentowe wzrosty wartości udzielanych pożyczek.

- Z naszą ofertą szybkich i łatwo dostępnych pożyczek gotówkowych wychodzimy naprzeciw zapotrzebowaniu rynkowemu. Jak widać – z dobrym skutkiem – bo zainteresowanie naszymi produktami z roku na rok systematycznie rośnie. Zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy liczba  pożyczkobiorców o pilnych potrzebach gotówkowych zwiększa się – mówi Krzysztof Jaszczuk, prezes Marka S.A.

Zaletą firm pożyczkowych takich jak Marka S.A. jest błyskawiczna i indywidualna obsługa w placówce lub domu klienta, maksymalnie uproszczone formalności i wysoka elastyczność odnosząca się do zdolności kredytowej klientów.

Bardzo dobre wyniki Marki w sezonie letnim oraz konsekwentnie realizowana strategia ekspansji regionalnej ma pozwolić na realizację prognoz finansowych firmy. Marka w tym roku planuje wypracować 25,6 mln zł przychodów oraz 4,0 mln zysku netto. W 2013 roku 38,8 mln zł oraz 7,8 mln zł, natomiast prognozy Spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,1 mln zł oraz wypracowaniu 12,5 mln zł zysku netto.

W 2011 r. firma zarobiła ok. 2,2 mln zł przy przychodach 10,9 mln zł. Wynik na poziomie EBITDA w 2011 roku ukształtował się na poziomie 5,2 mln zł. W pierwszym kwartale 2012 r. Marka zarobiła 1,9 mln zł na poziomie EBITDA przy przychodach wynoszących 4,4 mln zł.



Informacje o spółce:

Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na pierwszy kwartał 2012 roku  Spółka posiadała  blisko 14 tys. klientów ( prawie 16 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez dziewięć biur (Białystok, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Gdańsk, Toruń, Łódź, Kraków) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się ponad 600 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz