
Notowana na NewConnect od
2009 roku, Spółka IAI S.A. oferuje zintegrowaną platformę do obsługi sklepów i
hurtowni internetowych sprzedawaną na zasadach wynajmu aplikacji SaaS (Software
as a Service).W IV kwartale 2012 roku, spółka konsekwentnie realizowała swoją
strategię rozwoju, która polega na zwiększaniu konwersji i ogólnej sprzedaży w
obsługiwanych e-sklepach przez wdrażanie efektywnych rozwiązań wspierających
e-handel oraz ekspansji na rynki zagraniczne, przede wszystkim Wielką Brytanię,
Irlandię i Niemcy.
- Wysoka dynamika
wzrostu przychodów wynika z realizacji naszej strategii. Skupiamy się na
wejściu na rynki zagraniczne oraz maksymalizacji sprzedaży naszych klientów.
Dzięki temu oni częściej zamawiają nasze usługi, a ich sukces przyciąga do nas
kolejne sklepy. My wtedy dajemy im narzędzia, dzięki którym sprzedają jeszcze
więcej. W ten sposób, razem z klientami, napędzamy się do tworzenia coraz
bardziej efektywnych rozwiązań – komentuje Sebastian Muliński, wiceprezes
zarządu IAI S.A.
Z ważnych nowości
wdrożonych przez IAI S.A. należy wymienić to, że jako pierwsza firma na polskim
rynku zaoferowała integrację z brytyjską wersją usługi Amazon Marketplace,
która pozwala bezpiecznie i bez angażowania dużego kapitału rozpocząć
sprzedaż na nowych, zagranicznych rynkach. IAI S.A. wprowadziła do swojej
oferty także integracje z dużymi, międzynarodowymi systemami płatności
takimi jak Google Wallet oraz Nochex i uruchomiła moduł do automatycznego
wyliczania kursów walut. Pozwala też na integrację z kurierami obsługującymi
przesyłki międzynarodowe. Działania te stawiają Spółkę na pozycji lidera
e-commerce na polskim rynku i przyciągają nowych klientów .
- W 2012 roku
wdrożyliśmy kilkadziesiąt nowych rozwiązań, które pozwalają nam na pozyskiwanie
zagranicznych klientów. Jednak korzyści z tych rozwiązań czerpią także e-sklepy
w Polsce, które coraz odważniej eksportują. Dzięki naszym bezpiecznym i
efektywnym rozwiązaniom oraz obsłudze wielokanałowego marketingu mogą swobodnie
tworzyć i realizować swoje własne strategie ekspansji zagranicznej. W ten
sposób zwiększają się też nasze przychody z abonamentów i innych opłat,
które są silnie, dodatnio skorelowane z przychodami naszych klientów. -
dodaje Sebastian Muliński.
Warto też
odnotować, że wysoka dynamika wzrostu przychodów utrzymuje się już od kilku
kwartałów z rzędu. W odniesieniu do czwartego kwartału 2009, kiedy firma
zadebiutowała na giełdzie, przychody z analogicznego okresu 2012 roku były
ponad trzykrotnie wyższe (wzrost o 213%) a koszty w tym samym czasie się
podwoiły (wzrost o 93%). W IV kwartale 2012 roku przychody IAI S.A. odnotowały
wyraźny wzrost o 43.5% w stosunku do tego samego okresu 2011. Całość dobrych
wyników zwieńcza wygenerowanie w IV kwartale 2012 roku 383 tysięcy złotych
zysku netto.
Na 2013 rok Zarząd przewiduje dalszy wzrost
przychodów. Ma to przede wszystkim związek z pozyskiwaniem nowych klientów na
rynkach zagranicznych i w Polsce oraz wprowadzaniu nowych, zyskownych dla
Spółki usług. IAI S.A. systematycznie realizuje kolejne wdrożenia na rynkach
brytyjskim, niemieckim i irlandzkim. Dzięki temu przychody z tych rynków będą
systematycznie rosły, a to z kolei przełoży się na ogólne wyniki finansowe
firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz