piątek, 15 lutego 2013

Marka S.A. podaje wyniki za IV kwartał 2012 r.



Białostocka firma pożyczkowa notowana na rynku NewConnect i Catalyst w czwartym kwartale ubiegłego roku wypracowała 4,6 mln zł przychodu, czyli o 19% więcej w porównaniu z IV kwartałem 2011r. W całym 2012 r. Marka S.A. wypracowała blisko 19 mln zł przychodów, czyli o 73% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.


Na poziomie netto firma w ostatnim kwartale zanotowała stratę w wysokości 752 tys. zł, podczas, gdy w 2011 r. czwarty kwartał został zakończony zyskiem netto na poziomie 819  tys. zł.. W całym 2012 roku Marka wypracowała 58 tys. zł zysku netto, co jest o 97% mniej w porównaniu z 2011 r., kiedy wynik ten stanowił prawie 2,2 mln zł.

„Słabsze wyniki, które osiągnęliśmy są efektem zmiany polityki rozliczenia odpisów aktualizacyjnych, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa w pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej oraz zawirowania wokół poza bankowych instytucji finansowych. Zmieniliśmy dotychczasową politykę sprzedażową, która wpłynęła na istotny spadek dynamiki udzielanych pożyczek w czwartym kwartale” – mówi Jarosław Konopka, Wiceprezes Zarządu Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję Prezesa Zarządu.   

Marka obecnie wdraża gruntowne zmiany, mające na celu poprawę sytuacji finansowej oraz zwiększenie jej wartości.

Przeprowadziliśmy fundamentalną rewizję dotychczasowej strategii rozwoju. Jesteśmy na etapie wdrożenia programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Wprowadziliśmy nową strategię ekspansji w regionach, która zakłada zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny. Zamknięcie pięciu biur pozwoli nam zaoszczędzić na wydatkach administracyjnych, czyli zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach” –dodał Jarosław Konopka.

W ramach polityki optymalizacji biznesu w styczniu Marka uruchomiła nowy kanał dystrybucji pożyczek gotówkowych przy współpracy z Pośrednikami Kredytowymi.


Informacje o Spółce:

Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na czwarty kwartał 2012 roku. Spółka posiada - blisko 25 tys. klientów (około 26,9 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz