ALDA S.A. jest
producentem i dystrybutorem artykułów gospodarstwa domowego, który w grudniu
2011 roku zadebiutował na rynku NewConnect. Spółka stale zwiększa przychody ze
sprzedaży eksportowej do krajów Europy Wschodniej oraz Afryki.
„Przedsiębiorstwo ALDA
powstało w latach 70. XX wieku. Widząc w nim duży potencjał rozwoju, w 2007
roku wraz ze wspólnikiem i obecnym wiceprezesem spółki – Karolem Maziarzem,
zdecydowaliśmy się na przejęcie firmy. Zależy nam na jej stałym rozwoju,
dlatego staramy się systematycznie ją wzmacniać i budować jej wartość.
Zamierzam zarządzać spółką tak długo, jak będzie to możliwe. Na pewno nie
planuję sprzedaży posiadanych akcji.” – deklaruje Marek Fryc, prezes zarządu ALDA
S.A
W I kwartale br.
Spółka zanotowała wzrost przychodów eksportowych o 1626 proc. z poziomu 29.783
zł w I kwartale 2011 r. do poziomu 514 tys. zł w tym samym okresie bieżącego
roku.
„Rozwój Alda S.A. w
najbliższym okresie chcemy oprzeć na wzmocnieniu współpracy z dystrybutorami
zagranicznymi m.in. z Europy Wschodniej, Niemiec oraz krajów Afryki Północnej i
Bliskiego Wschodu. Szczególnie w przypadku krajów arabskich widzimy duże
możliwości rozwoju, ponieważ nasze produkty stają się na tamtejszym rynku
bardzo cenione i poszukiwane głównie ze względu na trwałość oraz jakość
wykonania. W 2012 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży eksportowej w
strukturze przychodów z ok. 12 proc. w 2011 r. do ok. 20 proc.” - dodaje Marek Fryc.
WYNIKI FINANSOWE
W 2011 roku ALDA S.A.
wygenerowała 10,02 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 236 tys. zł zysku netto.
W porównaniu do 2010 roku, stanowi to wzrost o odpowiednio 36,14 oraz 1586
procent.
„Wzrost wyników
finansowych w ubiegłym roku był możliwy głównie dzięki wprowadzeniu nowych
produktów do oferty oraz nowej, unikalnej technologii nanoszenia logotypu
zamawiającego na nasze wyroby. Staramy się także minimalizować ponoszone przez
Spółkę koszty działalności. W tym celu zdecydowaliśmy się m.in. na zakup prawa
użyteczności wieczystej do działki, na której znajdują się nasze hale
produkcyjno-magazynowe. Dzięki temu uzyskamy oszczędność ok. 120 tys. zł w
skali roku. Jednocześnie będziemy mogli zwiększyć powierzchnię magazynową, co
umożliwi realizację większej ilości zamówień. W tej chwili jest to
najważniejszy krok, jaki wykonaliśmy.
Aktualnie skupiamy się
na pracach związanych z wdrożeniem do produkcji kosza pedałowego, posiadającego
wkład metalowy. Będzie to produkt przeznaczony w głównej mierze dla najbardziej
wymagających klientów z branży HoReCa.” – mówi Marek Fryc.
W I kwartale 2012
roku, Spółka osiągnęła 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 13 tys. zł zysku
netto. W porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku, obie wartości są
niższe o odpowiednio 137 i 53 tys. złotych. Wpływ na obniżenie wyników
finansowych miały przede wszystkim wzmożona działalność marketingowa, w tym
udział Spółki w targach branżowych, dzięki którym pozyskano nowe kontakty
handlowe. Zaowocowały one między innymi zrealizowanymi już zamówieniami
na rynki Arabii Saudyjskiej oraz z Egiptu. Spółka ponosi także koszty istotne z
punktu widzenia działalności, związane z obecnością na rynku giełdowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz