Aiton Caldwell SA, lider polskiego rynku
hostowanych usług telekomunikacyjnych dla MSP i klientów indywidualnych, zawarł
strategiczną umowę partnerską z Aiton Caldwell, Inc., niezależną,
teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach współpracy
amerykańska firma rozszerzy swoją dotychczasową ofertę o telefonię VoIP wraz z
zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych.
Produkt otrzyma
nazwę Synnex CLOUDSolv SOHO VoIP, gdyż dystrybucją produktu zajmie się Synnex
Corporation – wiodący dystrybutor rozwiązań IT w Ameryce Północnej i Azji.
Sprzedaż obejmie swym zasięgiem teren Stanów Zjednoczonych. Umowę zawarto na
okres 5 lat.
Amerykańska spółka Aiton Caldwell, Inc., zgodnie
z zawartą umową, będzie firmą zarządzającą i koordynującą projekt. W ramach
współpracy odpowiadać będzie za wprowadzenie produktu na rynek, marketing,
sprzedaż oraz wszelkie aspekty prawne związane z funkcjonowaniem produktu na
rynku amerykańskim. Aiton Caldwell SA, polska firma z Gdańska, dostarczy oraz
zapewni utrzymanie, serwis i rozwój platformy telekomunikacyjnej, systemu billingowego,
panelu administracyjnego i panelu użytkownika. Dodatkowo będzie świadczyć
pierwszą i drugą linię wsparcia klienta oraz wsparcie techniczne.
„O podjęciu współpracy z nami zadecydował
fakt, że nasze rozwiązania są idealnie dopasowane do segmentu firm SOHO i SME,
a jednocześnie wyróżniają się atrakcyjną ceną na tle rozwiązań dużych graczy i
jakością wobec firmy garażowych. Szczególną uwagę zwrócono na stabilną
platformę, intuicyjne i przyjazne interfejsy nakierowane na samoobsługę klienta
oraz możliwość realizowania większości procesów i procedur z Polski, co pozwala
na obniżenie kosztów operacyjnych.” – informuje Jan Wyrwiński,
Prezes Aiton Caldwell SA.
W wyniku współpracy w ofercie amerykańskiego
partnera pojawią się nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dla biznesu
oparte o telefonię VoIP oraz zaawansowane usługi w modelu SaaS, takie jak IVR z
syntezą mowy, wirtualny fax, poczta głosowa, przekierowania, telekonferencje,
transfery połączeń itp. Tym samym zapewni on swoim klientom dostęp do zaawansowanych
i kompleksowych usług telekomunikacyjnych stworzonych specjalnie pod ich
wymagania i potrzeby biznesowe. Oferta zostanie skierowana do firm z segmentu
SOHO i MSP na terenie Stanów Zjednoczonych. Debiut rynkowy zaplanowano na
początek IV kwartału br.
WSPÓŁPRACA Z SYNNEX
Decyzja o wyborze Aiton Caldwell, Inc., jako
wyłącznego partnera biznesowego jest następstwem podpisania przez tę firmę
umowy o współpracy z Synnex Corporation – wiodącym dostawcą rozwiązań
biznesowych IT/ICT w Ameryce Północnej i Azji. Obecnie buduje on portfolio
produktów „w chmurze” – CLOUDSolv, w ramach którego będzie oferować bogaty
zestaw zintegrowanych usług teleinformatycznych. Produkt Synnex CLOUDSolv SOHO
VoIP, dzięki podpisanej umowie znajdzie się w ofercie hostowanych usług
telekomunikacyjnych dla biznesu.
„Ogromną szansę upatrujemy w bezpośredniej
współpracy naszego amerykańskiego partnera z giełdową (NYSE) spółką Synnex.
Umowa o współpracy, pomiędzy oboma podmiotami sprawia, iż nasz produkt będzie
dystrybuowany bezpośrednio przez czołowego dostawcę rozwiązań IT w Ameryce
Północnej i jednocześnie liczącego się gracza na rynku światowym.” – dodaje
Jan Wyrwiński.
Synnex Corporation zanotował na koniec 2011 roku
przychody z dystrybucji na poziomie 10,27 mld dolarów, notując wzrost o 20,5
proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zysk operacyjny wyniósł 256,2 mln
dolarów, z kolei zysk netto – 150,3 mln dolarów. Spółka jest jedną z 500
największych amerykańskich spółek notowaną na nowojorskiej giełdzie NYSE.
ZAGRANICZNA OFENSYWA SPÓŁKI
Umowa z Aiton Caldwell, Inc., to kolejny tego
typu dokument podpisany przez Aiton Caldwell SA z podmiotem zagranicznym. Dnia
6 lipca br. gdańska firma poinformowała o nawiązaniu współpracy z MediaSAT –
teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanego porozumienia, na rynek
rumuński zostanie wprowadzona nowa marka Alonia Business – rozwiązanie
telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do małych i średnich
przedsiębiorstw. Umowę o współpracy podpisano na okres 5 lat, z kolei debiut
rynkowy nastąpi już we wrześniu bieżącego roku.
„Cieszymy się, iż w ciągu zaledwie trzech
tygodni udało nam się podpisać kolejną umowę strategiczną z podmiotem
zagranicznym. To znakomita informacja dla pracowników spółki oraz naszych
akcjonariuszy, świadcząca, iż realizacja celów emisyjnych w tym zakresie
przebiega bez problemów. Liczę, iż negocjacje z kolejnymi partnerami
zagranicznymi okażą się równie udane i także zakończą się sukcesem.” – informuje
Jan Wyrwiński.
Ekspansja na rynki zagraniczne to jeden z
głównych elementów strategii rozwoju spółki, mocno podkreślony przy okazji
ubiegłorocznej emisji prywatnej zwieńczonej debiutem na NewConnect. W połowie
2011 roku Zarząd utworzył Dział Eksportu, którego zadaniem stała się
weryfikacja możliwości ekspansji Aiton Caldwell SA na rynki zagraniczne, a
następnie wprowadzanie odpowiednio skrojonej oferty na rynki międzynarodowe. W
wyniku prac nawiązano wówczas wstępne kontakty biznesowe w Rumunii, Stanach Zjednoczonych,
na Ukrainie i Węgrzech.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz