Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się
dystrybucją produktów FMCG, zadebiutuje w dniu 18 kwietnia br. na rynku
NewConnect. Z emisji akcji serii B, które zostały objęte w ramach
przeprowadzonej oferty prywatnej, Spółka pozyskała ponad 770 tys. zł. Środki te
zostaną przeznaczone na rozwój nowych produktów, m.in. plastrów opatrunkowych,
klejów cyjanoakrylowych oraz suplementów diety.
Historia Spółki
Abpol Company sięga 2003 r., kiedy to rozpoczęła ona swoją działalność od
importu, konfekcjonowania i dystrybucji prezerwatyw marki Rosetex oraz Contex.
W ciągu 7 lat funkcjonowania udało jej się zdobyć ponad 20% udziału w rynku prezerwatyw.
Czynnikami, które zadecydowały o takim sukcesie było sprawne zarządzanie
produktem oraz skuteczne prowadzenie działań marketingowych. W 2010 roku Spółka
podpisała umowę sprzedaży marki Rosetex firmie SSL Healthcare International -
właścicielowi marki Durex.
„Spółka
debiutując na rynku NewConnect chce zaproponować potencjalnym inwestorom
możliwość inwestycji w stabilny i perspektywiczny biznes. Dzięki doświadczeniu
Spółki oraz bardzo stabilnym rynkom na poszczególne produkty inwestor może
liczyć na wzrost wartości i minimalny wpływ czynników zewnętrznych. Spółka, dzięki
upublicznieniu, liczy również na możliwość pozyskania w kolejnych latach
kapitału na wprowadzenie i rozwój nowych własnych linii produktów.” – mówi
Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.
Spółka zajmuje
się obecnie dystrybucją takich produktów jak kleje cyjanoakrylowe Perfectglue, plastry
opatrunkowe QuickplastR oraz repelenty, czyli środki odstraszające owady. W
2013 r. portfolio produktów zostanie rozszerzone o suplement diety poprawiający
sprawność seksualną u mężczyzn, suplement diety na chorobę lokomocyjną oraz o linię
prezerwatyw pod marką należącą do Abpol Company. To właśnie ta ostatnia grupa
produktów może znacząco przyczynić się do dynamicznego wzrostu wartości
przedsiębiorstwa, ponieważ rynek prezerwatyw ma dużo większy potencjał wzrostu
od pozostałych.
Strategia rozwoju
Emitenta opiera się dwóch filarach. Pierwszym z nich jest rozwój dystrybucji
produktów FMCG w dotychczasowych kanałach sprzedaży oraz poszukiwanie nowych
możliwości sprzedażowych tych produktów. Drugim z kolei jest tworzenie nowych,
własnych linii produktów oraz marek własnych, a także i ich dalsza rozbudowa.
Kapitał pozyskany
w ofercie prywatnej zostanie przeznaczony głównie na rozwój wprowadzonych niedawno
własnych linii produktów QucikplastR i Perfectglue oraz przygotowanie marki
suplementów diety na chorobę lokomocyjną. Pozostałe środki będą wykorzystane na
uruchomienie nowej linii prezerwatyw.
„Spółka planuje
powrócić do sprzedaży prezerwatyw wykorzystując doświadczenie i wiedzę, jaką do
tej pory zdobyła. Nowa linia będzie dedykowana dla młodych ludzi, szukających produktów bardzo wysokiej jakości,
w opakowaniu premium, a jednocześnie nieposiadających dużych środków
finansowych.” – podsumowuje Olgierd Wejner.
Spółka zakończyła
ubiegły rok zyskiem netto na poziomie blisko 289 tys. zł przy przychodach wynoszących
ponad 6,9 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są: Andrzej Brauła, który
posiada 3,132 mln akcji, stanowiących 75,63% udziału w kapitale zakładowym oraz
Olgierd Wejner, posiadający 468 tys. akcji, które stanowią 11,30% udziału w
kapitale zakładowym. W rękach pozostałych akcjonariuszy znajduje się ponad 13%
akcji Spółki.
Abpol Company
otrzymał tytuł Gazeli Biznesu w latach 2008-2009. Produkty Spółki uzyskały
również wyróżnienia w konkursie LAUR KONSUMENTA 2008 i 2009. Z kolei marka
prezerwatyw Rosetex została nagrodzona w plebiscycie Studencki produkt roku
2009 i 2010.
Nowe produkty
Abpol również cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Linia plastrów
QuickplastR otrzymała znak Jakość Roku 2012 oraz Najlepszy Produkt 2013 – Złoty
Medal.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz